خبرهای خوش وزیر ارشاد برای هنرمندان

    کد خبر :905972

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد صبح امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد دغدغه‌های معیشتی هنرمندان و ماجرای رضا رویگری، اظهار داشت: ما دو ساختار در وزارت فرهنگ برای حمایت از پیشکسوتان داریم. یکی صندوق اعتباری هنرمندان است که حدود ۹۰ هزار عضو دارد. سه بسته حمایتی در قالب این صندوق از هنرمندان داریم که آخرین بسته آن را قبل از عید فطر به حسابشان واریز می‌کنیم.

وی افزود: هزینه بیمه تکمیلی بسیاری از هنرمندان را پرداخت می کنیم. بسیاری از بسته‌های حمایتی از هنرمندان را رسانه‌ای نمی‌کنیم، زیرا نمی‌خواهیم عزت نفس آنها دچار خدشه شود.

وزیر ارشاد با بیان اینکه در وزارت ارشاد و فرهنگ برای هنرمندان پیشکسوت یک ساختاری وجود دارد، گفت: نزدیک به هزار عضو دارد. این هنرمندان کسانی هستند که درجه یک هنری دارند و ما به صورت ماهانه به آنها حقوق ویژه‌ای می‌دهیم. در دیدار اخیر رئیس‌جمهور با هنرمندان برخی اظهار کردند که باید این موضوع تقویت شود که رئیس‌جمهور دستور آن را داد.

اسماعیلی تصریح کرد: قرار است با وزارت راه و شهرسازی تفاهم نامه ای جهت ساخت مسکن برای هنرمندان پیشکسوت امضا کنیم تا مسکن این عزیزان را تامین کنیم.

افکارنیوز/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید