خاکسپاری ده‌ها دانش آموز جان باخته در انفجار کابل

    کد خبر :808597

ده‌ها دانش آموز جان باخته در انفجار کابل امروز درتپه‌های غرب شهر کابل به خاک سپرده شدند.

وزارت کشور افغانستان شمار تلفات انفجار عصر دیروز در برابر مدرسه «سید الشهدا» در غرب شهر کابل را بیش از پنجاه نفر اعلام کرد که بیشتر آن‌ها، دختران دانش آموز بودند که با صد‌ها امید و آرزو امروز در میان غم و اندوه شهروندان کابل به خاک سپرده شدند، در میان قربانیان به خاک سپرده شده، پیکر قطعه قطعه شده یک دانش آموز قابل شناسایی نبوده و فقط یک دفترچه از وی برجا مانده است.

این دانش آموز بی نام و نشان به خاک سپرده شد. این نخستین حمله تروریستی نیست که در آن مراکز آموزشی در غرب شهرکابل هدف قرار می‌گیرد، قبل از این نیز چندین مرکز آموزشی در غرب شهر کابل هدف حمله مشابه قرارگرفته بود و براثر آن صد‌ها دانش آموز کشته یا زخمی شدند.

طالبان دست داشتن خود در این انفجار را رد کرد، اما مقامات دولت افغانستان تاکید کرده اند که طالبان در این انفجار دست دارد.

به گزارش صداوسیما، این حمله تروریستی درحالی روی داده است که کشور‌های غربی بیست سال قبل برای تامین امنیت و مبارزه با تروریسم به افغانستان لشکرکشی کردند، اما اکنون در محل دفن دانش آموزان دبیرستان سید الشهدا خبری از جامعه جهانی نبود. در این حمله تروریستی که عصر روز شنبه به وقوع پیوست بیش از صد نفر دیگر زخمی شدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید