خانه یک زن زاهدانی تخریب و از او دلجویی شد؛ اتفاق عجیبی که شاید نمونه دیگری نداشته باشد

    کد خبر :847280

مأموران شهرداری و نیز انتظامی شهر زاهدان در راستای اجرای قوانین سفت و سخت و بعضاً غیرمنصفانه ای که علیه قشر ضعیف این شهر صادر می شود، هر از گاهی عازم منطقه قاسم آباد زاهدان می شوند و اقدام به تخریب خانه افراد حاشیه نشین می کنند؛ درست مثل اقدامی که روز گذشته رخ داد و در جریان آن خانه یک خانواده 9 نفره تخریب شد.

«بازتاب»؛ آرش خداپرست- اگر مروری در شبکه های اجتماعی و اینترنت داشته باشید، مشاهده می کنید که در سال های گذشته به کرات مأموران شهری با مراجعه به مناطق شمالی شهر زاهدان و منطقه ای که قاسم آباد نام دارد، اقدام به تخریب خانه اهالی منطقه کرده اند.

هرچند پس از مدتی دوباره ساکنین منطقه روزگار و زندگی خود را مثل گذشته از سر می گیرند، اما باز مأموران شهرداری در راستای دستور نهادهای بالادستی خود به منطقه مراجعه می کنند و تخریب خانه های محقر تازه ساخت را دوباره از سر می گیرند.

در تازه ترین اقدامات اینچنین شاهد این بودیم که روز گذشته مورخ 29 شهریور ماه 1400 دوباره مأموران شهرداری این بار به اتفاق مأموران نیروی انتظای به منطقه فوق الذکر مراجعه و این بار خانه یک زن حدوداً 45 ساله زاهدانی که 7 فرزند و نیز شوهری بیکار و بیمار دارد را خراب می کنند.

بر اساس گزارش های منتشر شده در جریان این اتفاق و پس از اعتراض زن صاحب خانه، مأموران انتظامی حاضر در محل با وی برخورد تندی دارند که منجر به از حال رفتن این خانم می شود.

حالا انتشار ویدئویی منتسب به این رویداد با حواشی فراوانی در شبکه های اجتماعی رو به رو شده و دستاویزی برای انتقادهای تند و تیز توسط رسانه های معاند شده است.

در توضیح این اتفاق هاجر ریگی در گفت‌وگو با ایلنا گفت: ساعت 11 ونیم صبح دیروز (دوشنبه 29مهرماه ) در حالی که در خانه مشغول کار  بودم مأموران شهرداری همراه با چند خانم به  منزل آمدند و از ما خواستند که خانه را تخلیه کنیم.

این زن 45 ساله که دارای 7 فرزند است، در ادامه افزود: بعد از آنکه از خانه بیرون رفتیم مأموران شهرداری با لودر خانه مان را خراب کردند. البته این بار ششم است که خانه ما و برخی دیگر از  همسایگان تخریب می‌شود. دیروز نیز  3 خانوار دیگر نیز خانه شان خراب شد. خانوارهایی که پول دارند تا حدودی مشکل‌شان حل می‌شود اما ما که پول نداریم مجبوریم هر بار شاهد خراب شدن خانه‌مان شویم.

هاجر در پاسخ به این پرسش که آیا در این باره به شهرداری مراجعه کرده است یا خیر ؟ گفت: تنها نان‌آور خانواده پسر 20 ساله‌ام است. همسرم بیکار است. چطوری تا آنجا برویم؟ کرایه رفتن به شهرداری زاهدان 20 تا 30 هزار تومان است و ما نداریم.

او در باره امکانات منطقه نیز گفت: قاسم‌آباد زاهدان آب و برق دارد اما  از آنجا که  بی پول هستیم نمی‌توانیم امتیاز برق خریداری کنیم. حتی مدرسه هم  نزدیکی خانه‌مان نیست که بچه‌هایم را به مدرسه بفرستم. خودم هم دو کلاس درس خوانده‌‌ام.

زهرا ابراهیمی مدیرکل امور بانوان استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این باره به خبرنگار ایلنا گفت: منزل این زن در پهنای شمالی زاهدان”منطقه قاسم آباد” قرار داشت که از سوی نهادهای مربوطه تخریب شد.

این مسئول افزود: به محض باخبر شدن از موضوع به منطقه رفته و از  بانویی که منزلش تخریب شده دلجویی کردیم.

او ضمن ابراز تأسف بابت رفتار دور از شأن برخی افراد حاضر در صحنه نسبت به این زن سرپرست خانوار ،تأکید کرد: اهمیت صیانت از حقوق شهروندان  وظیفه ماست.

این مقام مسئول در استانداری اضافه کرد: مطمئنا استانداری  وضعیت معیشتی و مسکن ایشان  را  تا حصول نتیجه و در  تعامل با دستگاه های مربوطه ادامه خواهد داد.

همانطور که در جریان گزارش ایلنا نیز دیده می شود، مسئولان مربوطه ضمن اینکه حق را به مأموران و مجریان قانون می دهند، تنها وظیفه خود را در قبال این خانم و دیگر هم نوعانش دلجویی می دانند!

موضوع مهمی که سبب شده یک دور باطل در این منطقه از شهر زاهدان شکل بگیرد و هر از گاهی به صدر اخبار ملی بیاید.

این در حالی است که برای ریشه کن کردن پدیده حاشیه نشینی در شهر زاهدان و دیگر مناطق کشور تنها به بولدوزر و نیروی انتظامی و حکم قانونی نیاز نیست و برای تحقق انسانی چنین مهمی باید با تدبیر، هوشمندی، برنامه ریزی و بررسی گزینه های انسانی جایگزین پیش رفت.

انتظار بجا و برحقی که تا کنون حداقل در این منطقه از کشور مشاهده نکردیم و امید اینکه با فراگیر شدن این خبر تلخ شاهد اهتمام مسئولان برای حل ریشه ای چنین بحران هایی باشیم.

2
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. خسته گفت:

    دلجویی از زن بی سرپناه شده؟!!!
    از ان دو مامور زن که با این خانم باردار بی بضاعت چنان رفتاری کردند، تقدیر میشود!

  2. mehdi گفت:
    موافقم ۱

    دلجویی برای ان خانواده سرپناه میشود؟ نان میشود؟ اب میشود؟ مدرسه بچه ها میشود؟ پول تاکسی تا شهرداری برای شکایت میشود؟ تازه شکایت از کی؟ برای چی؟ کی رسیدگی میکند؟ اخ که چه سوزناک است این همه شیوه فریبکاری/

دیدگاهتان را بنویسید