خالق ChatGPT روی رقیب جستجوگر گوگل مشغول کار است

    کد خبر :1066377
خالق ChatGPT روی رقیب جستجوگر گوگل مشغول کار است

با ظهور ChatGPT، گوگل نیاز به توسعه یک مدل زبان بزرگ مشابه را احساس کرد. در نهایت Gemini را توسعه داد و دردسترس قرار رگفت.

بازتاب– با این حال، به نظر می‌رسد که OpenAI از محصول گوگل، جستجوی گوگل الهام گرفته است. آخرین خبر این است که سازنده ChatGPT اکنون کارمندان گوگل را برای توسعه قابلیت جستجو برای ChatGPT و رقابت با جستجوی گوگل استخدام می‌کند.

OpenAI یک سال پیش به ChatGPT دسترسی به اینترنت را داد. با این حال، محدود به مشترکین پولی بوده که می‌توانند از طریق چت بات به اطلاعات بلادرنگ از وب دسترسی داشته باشند. در غیر این صورت، نسخه یکپارچه ChatGPT مرورگر وب Bing مایکروسافت نیز می‌تواند به شما در دریافت اطلاعات از وب کمک کند، با این حال، پیاده‌سازی ویژگی‌ها و محدودیت‌های خاص خود را دارد و کاملاً مشابه ChatGPT نیست.

به گفته بلومبرگ، اکنون این شرکت قصد دارد با یک ویژگی جستجو برای ChatGPT که در وب جستجو می‌کند و آخرین اطلاعات را با استنادهای مناسب به شما ارائه می‌دهد، در حقیقت آن را بیشتر جلو ببرد. OpenAI به طور فعال مهندسان گوگل را از تیم جستجو استخدام می‌کند، با این حال، تعداد دقیق کارکنانی که این شرکت استخدام کرده است هنوز مشخص نیست.

ساختن جایگزینی برای جستجوی گوگل قطعا کار آسانی نخواهد بود. با این حال، این نیز درست است که راه‌اندازی در این نقطه با پایگاه کاربر بسیار بزرگ ایجاد شده است. OpenAI همچنین با مایکروسافت مرتبط بوده که ممکن است در محاسبه کمک کند.

گوگل از چالش‌های احتمالی آگاه است و طبق گزارش‌ها در حال انجام اقداماتی بوده تا محصول جستجوی خود را چابک‌تر کند و با بازار در حال تغییر سازگار کند. افزودن ویژگی هوش مصنوعی مولد گوگل به جستجو نمونه‌ای از آن است. با این وجود، دیدن اینکه جستجو چگونه به عنوان بخشی از رقابت بین غول‌های بزرگ تکامل می‌یابد و مفیدتر می‌شود، جالب خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید