حکم جالب یک قاضی در لواسان

    کد خبر :1021944
حکم جالب قاضی در لواسان

یک قاضی برای عامل مزاحمت ملکی در لواسان، رأی جالبی صادر کرد.

اواسط شهریور ماه امسال، مرد جوانی به شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو شهرستان لواسان مراجعه کرد و هنگامی که مقابل قاضی میثم حسین‌پور قرار گرفت، گفت: فرزند نوجوانم اتاقی رو‌به‌روی پشت‌بام خانه مجاورمان دارد، اما در این میان مرد جوان همسایه از روی عمد با ایجاد سازه ساختمانی و قرار دادن یک چادر رنگی، مانع از تابیدن نور خورشید به اتاق فرزندم شده است؛ با او این موضوع را درمیان گذاشتم، اما فایده‌ای نداشت به اینجا آمدم تا شکایتم را ثبت کنم.

بدین ترتیب مرد جوان با دستور قضایی احضار شد؛ او در جریان تحقیقات ابتدایی و مواجه حضوری با شاکی موضوع را پذیرفت همچنین کارشناسان در گزارش خود به قاضی پرونده اعلام کردند، سازه ساختمانی و چادر رنگی از مصادیق بارز مزاحمت ملکی است.

پس از احراز جرم، متهم محاکمه شد و در روند رسیدگی جلسه دادگاه با اظهار پشیمانی به ایجاد مزاحمت ملکی برای همسایه خود اعتراف کرد.

سیر مراحل قانونی پرونده ادامه داشت تا اینکه رأی پرونده مذکور توسط قاضی میثم حسین‌پور صادر شد؛ متهم با توجه به نداشتن سابقه کیفری و ابراز ندامت به‌جای (۳ ماه حبس) با حکم مجازات جایگزین حبس دادگاه، محکوم شد تا با برداشتن سازه ساختمانی و چادر رنگی از روی پشت بام برای همسایه خود رفع مزاحمت کرده و همچنین برای ۸ دختر بی‌سرپرست و بد سرپرست دانش‌آموز دوره ابتدایی، ۸ بسته کامل لوازم‌التحریر خریداری کند.

رکنا/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید