حکم برائت رسانه سینمایی از شکایت مهدی جوادی

    کد خبر :1019730

پس از گذشت نه ماه از طرح شکایت مهدی جوادی، مدیرعامل سابق بنیاد سینمایی فارابی از پایگاه اطلاع‌رسانی مستقل «سینمامثبت»، سرانجام پس از رسیدگی‌های متعدد، دادگاه کیفری یک استان تهران حکم به برائت این رسانه از شکایت مدیرعامل سابق فارابی داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دی‌ماه سال ۱۴۰۱، پایگاه خبری «سینمامثبت» با مدیریت رضا استادی روزنامه‌نگار حوزه سینما و مستندساز اقدام به انتشار خبری درباره رفتار خارج از عرف یکی از مدیران فرهنگی نمود که با وجود عدم نام بردن از فردی خاص، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی از رسانه سینمامثبت بابت انتشار این خبر شکایت نموده و مدعی شد انتشار این خبر منجر به تشویش اذهان عمومی، هتک حیثیت، توهین، افترا و نشر اکاذیب گردیده است.

رسیدگی به این پرونده در شعبه ۳۵۰۲ شورای حل اختلاف هنرمندان آغاز و سپس در شعبه چهار بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه به ریاست قاضی محمدهادی بلالی انجام و منجر به صدور قرار منع تعقیب گردید. پرونده فوق سپس در شعبه ۱۰۲۵ دادگاه کارکنان دولت به ریاست قاضی محمدرضا کمالی مورد رسیدگی و با صدور قرار عدم صلاحیت به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال گردید که سرانجام در شعبه سوم کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی مهدی کاشانکی رسیدگی و منجر به صدور تأیید قرار منع تعقیب گردید.

شکایت از رسانه‌های خبری در حالی اتفاق می‌افتد که مسئولان دولت بارها بر تعامل با رسانه‌ها تأکید داشته‌اند.

جوادی در تاریخ ۱۷ تیرماه ۱۴۰۲ از بنیاد سینمایی فارابی استعفا داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید