حکایات بوستان سعدی انیمیشن شد

    کد خبر :803612
حکایات بوستان سعدی انیمیشن شد

مجموعه پویانمایی «سفرهای سعدی» در ۲۶ قسمت و با موضوع حکایات بوستان سعدی در صداوسیمای مرکز فارس تولید شده است.

سید عباس فاطمی ـ رئیس مرکز سیمای استان‌ها ـ در ادامه خبر بالا با اشاره به یکم اردیبهشت ماه روز بزرگداشت سعدی شیرازی اظهار کرد که مجموعه پویانمایی «سفرهای سعدی» به همین مناسبت در صداوسیمای مرکز فارس تولید شده است.

او افزود: این مجموعه قدرت و توانمندی گروه‌های تولیدی استانی را در هنر و صنعتی فناورانه و دانش‌بنیان پویانمایی نشان می‌دهد.

رئیس مرکز سیمای استان‌ها با بیان اینکه سعدی نقطه عطفی در زبان فارسی به شمار می‌رود، گفت: این شاعر شیرین‌سخن، حکمت و اندیشه را به صورتی در بوستان به قلم آورده که برای مردم عادی نیز قابل فهم باشد، بر این اساس مجموعه پویانمایی سفرهای سعدی نگاهی متفاوت به حکایت‌های بوستان سعدی داشته و با اقتباس از آثار و حکایت‌های بیان شده توسط این شاعر بزرگ فارسی‌زبان، داستان خود را روایت می‌کند.
وی ادامه داد: ویژگی مجموعه سفرهای سعدی این است که این شاعر، خود در دل ماجراها نقش دارد و تنها راوی قصه‌ها نیست.

به گزارش ایسنا، فاطمی با بیان اینکه روایت داستانی این پروژه از شیراز آغاز می‌شود و قصه با استناد به اسناد تاریخی و کتاب‌های سعدی در مسیر سفر او در جریان است، عنوان کرد: چیزی که کار را برای گروه تولید این مجموعه دشوار می‌کرد خلاصه و موجز بودن برخی حکایت‌ها بود که در یک جمله و حتی چند کلمه دنیایی از پند و اندرز را انتقال می‌داد و از آنجا که تاکید گروه سازنده ابتر نماندن این حکایات در داستان بود، تلاش شد تا کوتاهی داستان‌ها با استفاده از شیوه‌های ابداعی جبران شود.

رئیس مرکز سیمای استان‌ها افزود: در ساخت این اثر که با تکنیک سه‌بعدی تولید شده، تمام استاندارهای تولید حرفه‌ای مد نظر قرار گرفته تا به عنوان اثری فاخر، بتواند فراتر از مرزها دیده شود.

فاطمی به دوبله مجموعه «سفرهای سعدی» اشاره و ابراز کرد: به دلیل اهمیت این پروژه از استادان و پیشکسوتان عرصه دوبله استفاده شده است.

مجموعه پویانمایی سفرهای سعدی به تهیه‌کنندگی الهام نادری فرید و گروه کارگردانی علیرضا مسکوکی و سامان عبدی‌نژاد در دو فصل ۱۳ قسمتی تولید شده است؛ این اثر که سرپرستی نویسندگان آن را عباس کریمی عباسی بر عهده داشته به سفارش سیمای استان‌ها در صدا وسیمای مرکز فارس با مدت زمان ۲۸۶ دقیقه تولید شد.

طرح تولید این مجموعه در سیمای استان‌ها به تصویب رسیده و قرار است پس از اتمام ۲۶ قسمت فصل‌های اول و دوم، نگارش و تولید ۲۶ قسمت بعدی آغاز شود.
مدیریت دوبلاژ این مجموعه را فواد شافی بر عهده داشته و تورج نصر، سعید مقدم‌منش، سعید بحرالعلومی، اشکان صادقی، علی باقرلی، مهرداد سوری، دیانوش آصف ‌وزیر، علیرضا مویدی، مهرداد معمارزاده، سعید نبوی، علیرضا ذوالفقاری، ستاره الله دادی، علیرضا سالار کیا، زهره گروسی و مهدی رحیمی هم صداپیشگان آن هستند ضمن اینکه یاسر فرهادی به عنوان گوینده نقش سعدی در این پروژه حضور دارد.

دیگر عوامل تولید «سفرهای سعدی» سامان‌ عبدی‌نژاد به عنوان سرپرست انیماتورها، محمد علی درگاهی در مقام طراحی و ترکیب صدا و بهرنگ قدرتی به عنوان سازنده موسیقی هستند.

مدیرکل صداوسیمای فارس نیز درباره هدف از ارائه طرح «سفرهای سعدی» و انتخاب قالب انیمیشن برای این طرح گفت: سعدی شاعر پر آوازه و نامدار کشور عزیزمان ایران حق بزرگی بر ما ایرانیان دارد هرچند زادگاه این اندیشمند ایران و شیراز است اما وی سرمایه‌ای برای همه جهان محسوب می شود.
سهرابی در توضیح اینکه چرا سعدی سرمایه ای جهانی است، افزود: شخصیت های بزرگی که گستره تأثیرگذاری تفکر آنها مرزهای جغرافیایی را درنوردیده است و حاصل اندیشه های آنها فراتر از آن است که محدود به یک منطقه خاص باشد متعلق به بشریت است و مأموریت افرادی که امروز در زادگاه این چنین شخصیت هایی فعالند، رسالتی جهانی است. از این رو ضروری است سعدی و حافظ همانند فردوسی و مولانا با نگاه جهانی به جهانیان معرفی شوند.

مدیرکل صداوسیمای فارس با بیان اینکه مجموعه پویانمایی سفرهای سعدی که پس از سال‌ها توقف با تلاش مرکز فارس و همکاری سیمای مراکز استان‌ها در مسیر تولید قرار گرفت از عوامل حرفه‌ای خوبی برای ساخت استفاده کرده است، تصریح کرد: تیم سازنده با اعتقاد به اینکه وظیفه ملی در قبال این شخصیت دارند، تلاش کرده‌اند با بهترین کیفیت این مجموعه را به فرجام برسانند که بحمدالله امتیاز کیفی خیلی خوبی نیز از ستاد معاونت دریافت کرده است.
سهرابی با ابراز خرسندی که این مجموعه نمایشی در یادروز بزرگداشت سعدی بلند آوازه به پخش رسیده است، اظهار امیدواری کرد تیم تولید با همین انگیزه در مرحله دوم نیز دستاوردهای هنری خوبی را به مخاطبان ارائه کند.

مدیرکل صداوسیمای فارس در پایان گفت: توجه به شخصیت‌های بزرگ دینی، علمی، فرهنگی و هنری استان فارس در حوزه های مختلف برنامه‌سازی رادیویی و تلویزیونی و در قالب های متنوع نمایش، مستند، پویانمایی از برنامه‌های پیش روی صداوسیمای فارس است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید