حوادث بیوتروریستی دشمن از طریق مکمل‌های غذایی و لوازم آرایش ارزان قیمت

  • اجتماعی
  • دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۵:۵۰
    کد خبر :281528

رییس اورژانس کشور با اشاره به اینکه کشورهای درحال توسعه جولانگاه فعالیت‌های بیوتروریستی است گفت: برای انجام اقدامات پدافند زیستی باید ادبیات مشترکی بین دستگاه های مختلف کشور برقرار شود.

به گزارش ایسنا، کولیوند در همایش منطقه‌ای «مدیریت پیشگیری و کنترل تهدیدات زیستی و بیولوژیک» که در دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان برگزار شد، اظهار کرد: در بحث تهدیدات زیستی ما با افعال جدید و در سطح وسیع به ویژه در محافل پزشکی روبرو هستیم.

وی با اشاره به انجام سیاستگذاری های لازم برای مقابله با تهدیدات، افزود: سطوح امنیتی کشور با انجام اقدامات لازم در تهدیدات زیستی در حال واکسینه کردن کشور در مقابله با حوادث بیوتروریستی هستند.

رییس اورژانس کشور عنوان کرد: دشمن در حوادث بیوتروریستی با ورود مکمل‌های غذایی و لوازم آرایشی ارزان قیمت به کشور بخش وسیعی از مردم را آلوده می کند، بسیاری از داروهای آزمایشی کشورهای دیگر به صورت ارزان قیمت در کشورهای در حال توسعه وارد شده و از این طریق آزمایشات خود را در رابطه با آن دارو انجام می‌دهند.

وی یکی دیگر از اقدامات بیوتروریستی را ارسال زباله‌های خیلی خطرناک به کشورهای دیگر ذکر کرد و افزود: آلودگی‌هایی به وجود آمده از این طریق قابل جبران نیست.

رییس اورژانس کشور با اشاره به اینکه کشورهای در حال توسعه جولانگاه فعالیت‌های بیوتروریستی است، ادامه داد: انسان، هدف اصلی اقدامات بیوتروریستی دشمنان است.

وی افزود: در سیاست‌های امدادی وزارت بهداشت اقدامات پیشگیری و درمان، روزآمد کردن برنامه‌های پیشگیری، کاهش مخاطرات بر اساس مباحث علمی و … در دستور کار قرار دارد.

کولیوند بیان کرد: برای مقابله و اهتمام مردم با تهدیدات زیستی قرارگاه زیستی کشور طراحی و سپس قرارگاه‌های استان فعال شد، الزام این قرارگاه‌ها شناسایی و تشخیص عوامل زیستی در حوزه های مختلف زیستی شامل آب، غذا، انسان، دام، نباتات، محیط زیست و منابع طبیعی، مشخص کردن منبع آلودگی و رفع آلودگی‌ها، برقراری نظم و امنیت در حوزه رخدادهای زیستی و مدیریت و برنامه‌ریزی است.

رییس اورژانس کشور افزود: در این راستا چالش‌های پیش روی قرارگاه پدافند غیر عامل وجود دارد که باید بر آن غلبه کنیم که شناسایی چالش ها در این زمینه در اولویت قرار گیرد.

وی ادامه داد: برای انجام اقدامات پدافند زیستی باید ادبیات مشترکی بین دستگاه های مختلف کشور برقرار شود ضمن آنکه توسعه زیرساخت‌های تخصصی و آزمایشگاهی، تقویت عملکرد پدافند زیستی، استفاده از نیروهای متخصص از جمله اقدامات موثر در زمینه مقابله با تهدیدات زیستی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید