حمله هکرهای ایرانی علیه مقامات ارشد اسرائیل

    کد خبر :917763
حمله هکرهای ایرانی علیه مقامات ارشد اسرائیل

یک شرکت امنیت سایبری اسرائیلی ادعا کرده حساب‌های ایمیل مقامات ارشد صهیونیستی هدف هک و جمع‌آوری اطلاعات قرار گرفتند.

شرکت امنیت سایبری اسرائیلی «چک‌پوینت» ادعا کرده هکرهای ایرانی به حساب‌های ایمیل مقامات ارشد صهیونیستی نفوذ کرده و حملات «فیشینگ» هدفمند علیه سیاستمداران و دانشگاهیان را انجام دادند که برخی از آن‌ها چهره‌های شناخته شده‌ای هستند.

به ادعای روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، در میان مقامات ارشد صهیونیست که هدف قرار گرفتند، «زیپی لیونی» وزیر امور خارجه پیشین، یک ژنرال ذخیره که با مسائل حساس و پیچیده سروکار داشت، سفیر سابق ایالات متحده در فلسطین اشغالی و رئیس یک موسسه تحقیقاتی امنیتی بزرگ در سرزمین‌های اشغالی بودند.

چک‌پوینت مدعی شده تحقیقاتش نشان می‌دهد هکرهای ایرانی با هک کردن حساب‌های ایمیل مقامات، هویت آن‌ها را در پلتفرم‌های مختلف جعل کردند، از طرف آن‌ها مکالمه کردند و در نهایت اطلاعات شخصی آن‌ها ربودند.

در این گزارش ادعا شده، به عنوان مثال، حساب ایمیل ژنرال مورد بحث هک شد و برای هدف قرار دادن زیپی لیونی مورد استفاده قرار گرفت و از وزیر خارجه پیشین رژیم صهیونیستی خواسته شد رمز عبور ایمیل خود را در یک فایل تروجان وارد کند که او را برای شرکت در کنفرانسی در خارج دعوت کرده بود.

این گزارش در حالی است که رسانه‌های صهیونیستی شامگاه دوشنبه (۱۴ ژوئن) جزئیات جدیدی از حمله سایبری گسترده به وب‌سایت‌های این رژیم منتشر کردند. روزنامه «العربی الجدید» به نقل از روزنامه عبری «یدیعوت آحارانوت» گزارش داد روز گذشته تعداد زیادی از وب‌سایت‌های رژیم صهیونیستی توسط گروه عراقی موسوم به «الطاهره» هدف حمله سایبری قرار گرفته‌اند.

طبق این گزارش، تعداد زیادی از وب‌سایت‌های رژیم صهیونیستی صبح روز دوشنبه از دسترس خارج شدند. یدیعوت آحارانوت در ادامه اشاره کرد وب‌سایت فرودگاه‌های رژیم صهیونیستی نیز جزء سایت‌هایی بوده که دیروز هدف حمله قرار گرفته و برای مدت زمانی از دسترس خارج شده بود. این رسانه صهیونیستی در بخشی از گزارش خود مدعی شد که این گروه عراقی وابسته به ایران است.

این گزارش پس از آن منتشر شد که کانال تلگرامی «صابرین نیوز» از حمله سایبری گسترده به وب‌سایت‌های رژیم صهیونیستی خبر داد. صابرین نیوز گزارش داد که گروه « Sharpboys» سایت‌های گردشگری رژیم صهیونیستی حاوی اطلاعات و کارت‌های اعتباری ۲۰۰ نفر را مورد حمله سایبری از نوع «malwar» (حمله بدافزاری) قرار داده است.

یکی از نمودهای ناامنی در سرزمین‌های اشغالی حملات سایبری هستند؛ رژیم صهیونیستی علی‌رغم تمام ادعاهای خود درخصوص توان سایبری و به‌کارگیری متخصصان، از ناامنیِ محض در این حوزه رنج می‌برد. گستره و تاثیرگذاری حملات سایبری اخیر علیه رژیم صهیونیستی به قدری بزرگ بوده که به چالش امنیتی و حتی موجودیتی تل‌آویو تبدیل شده است. چالش حملات سایبری علیه رژیم اشغالگر طی سه سال اخیر حادتر شده است؛ به گونه‌ای که مقامات و کارشناسان آن، حمله از هر گروه و در هر کشوری را بعید نمی‌دانند و از ترسی نهادینه‌شده رنج می‌برند.

فارس

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید