حمله سایبری، شرکت‌های ارتباطاتی در تل آویو را فلج کرد

    کد خبر :847196
حمله سایبری، شرکت‌های ارتباطاتی در تل آویو را فلج کرد

یک شرکت ارتباطات صهیونیستی اعلام کرد دو روز پیش هدف یک حمله سایبری بزرگ قرار گرفته که باعث فلج شدن سیستم‌های ارتباطی آن شده است.

پایگاه اینترنتی روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت گزارش داد شرکت ارتباطات وویسنتر (Voicenter) روز دوشنبه اعلام کرد که دو روز پیش هدف حمله سایبری بزرگی قرار گرفته که باعث فلج شدن سیستم‌های ارتباطی تعدادی از شرکت‌هایی شد که از این شرکت خدمات دریافت می‌کنند.

روز یکشنبه این شرکت پیامک‌هایی را برای مشتریان خود ارسال کرد که در آن آمده بود یک روز قبل “حمله‌ای سایبری به سیستم‌های ما توسط گروهی از هکر‌های خارج اسرائیل انجام شد، اما تا آنجا که ما می‌دانیم این حادثه هیچ گونه نشت اطلاعاتی در پی نداشته است. ”

شرکت وویسنتر ارائه دهنده سرویس‌های مرکز تماس است که شامل خدماتی از قبیل مدیریت تماس، ضبط تماس‌ها و خدمات پیام کوتاه است. از جمله شرکت‌هایی که با وویسنتر کار می‌کنند می‌توان به غول نرم افزاری چک پوینت (Check Point) و اپراتور‌های تلفن همراه نظیر (Partner، Mobileye Expon، we۴G، SimilarWeb، AllJobs و Gett) اشاره کرد.

هکری که خود را “دئوس” (Deus) می‌نامد، در یک تالار گفتگوی اینترنتی مطلبی را ارسال کرد و گفت موفق شده است ۱۵ ترابایت داده از این شرکت سرقت کند. وی گفت این اطلاعات را برای فروش گذاشته است. این هکر صد‌ها نمونه از اطلاعات خصوصی‌ را که گفته می‌شود موفق به هک کردن آن‌ها شده است روی اینترنت قرار داد از جمله مکالمات تلفنی ضبط شده و نیز پیام‌های متنی واتساپ بین کارکنان شرکت و مشتریان.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، جولان اشتان، مدیرعامل وویسنتر نیز تأیید کرد که هکر‌ها به سیستم این شرکت حمله سایبری انجام داده اند، اما ادعا کرد اطلاعات حساسی به بیرون درز نکرده است. بسیاری از مشتریان شرکت از جمله شرکت‌های (we۴G و Expon) نیز از بروز اختلالاتی در ارائه خدمات مشتریان در پی این حمله هکری خبر دادند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید