حمله اردوغان به ارمنستان در باکو: کسانی که ۲۰ درصد سرزمین آذربایجان را اشغال کرده‌اند، انتظار نداشته باشند ترکیه مرزهایش را باز کند

    کد خبر :370839

رئیس‌جمهور ترکیه با حضور در جمهوری آذربایجان برای شرکت در مراسم صدمین سالگرد آزادی باکو اعلام کرد حل مساله ناگورنو-قره باغ (قره باغ علیا) امری لازم و ضروری است.

به گزارش بازتاب، به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره ضمنی علیه ارمنستان اعلام کرد: کسانی که نمی‌توانند آنچه را که در ۲۶ سال قبل در منطقه خواجه‌لی اتفاق افتاده را توضیح دهند و بانیان این اتفاق را قهرمان اعلام کرده‌اند، نباید به ترکیه درس تاریخ بدهند.

قتل‌عام خواجه‌لی مربوط به کشتار بیش از ۱۶۰ نفر از ساکنان شهر خواجه‌لی در ۲۵–۲۶ فوریه ۱۹۹۲ از جانب نیروهای مسلح ارمنستان در جریان جنگ قره‌باغ است.

اردوغان اعلام کرد: کسانی که ۲۰ درصد از سرزمین‌های آذربایجان را اشغال کرده و اجازه نمی‌دهند یک میلیون از شهروندان آذربایجان به سرزمینشان بازگردند نباید انتظار داشته باشند که ترکیه مرزهایش را باز کند.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: از همان روزهای بعد از استقلال آذربایجان، ترکیه همواره از کشور برادر خود به هر شکل ممکن حمایت کرده و این راه را ادامه خواهد داد.

او تاکید کرد: پروژه‌های بسیاری وجود دارند که باید اجرایی شوند که می‌توان به پروژه خط لوله نفت باکو-تفلیس-جیحان، خط لوله گاز طبیعی باکو- تفلیس-ارزروم و خط لوله گاز طبیعی ترانس آناتولی اشاره کرد.

اردوغان افزود: ترکیه بزرگترین سرمایه گذار در آذربایجان است و امیدوار است که آذربایجان نیز به زودی در ترکیه سرمایه گذاری‌های بزرگی داشته باشد.

در این سفر خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه اردوغان را همراهی می‌کند. در حاشیه این سفر اردوغان با الهام علی‌یف، رئیس‌جمهور آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کرد و دو طرف پس از این دیدار به مزار حیدر علی‌اف، رهبر سابق جمهوری آذربایحان رفته و ادای احترام کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید