با انتخاب کمیته سینماهای هنر و تجربه درسال ۲۰۲۰:

حمایت از اکران «یلدا» در فرانسه

    کد خبر :699479

«یلدا» سومین ساخته بلند مسعود بخشی و برنده جایزه بزرگ داوران ساندنس و منتخب بخش نسل هفتادمین جشنواره برلین، مورد حمایت سینماهای هنر و تجربه فرانسه قرار گرفت.

کمیته سینماهای هنر و تجربه فرانسه در لیست جدید آثار مورد حمایت خود، نام «یلدا» ساخته مسعود بخشی را ‌در کنار فیلم‌هایی چون «اوندینه» ساخته «کریستین پتزولد» و برنده خرس طلای بازیگری در جشنواره برلیناله ۲۰۲۰، «نور زندگی من» از «کیسی افلک» حاضر در بخش مسابقه برلین ۲۰۱۹ و نسخه ترمیم شده فیلم «باغ فینزی کنتینی» به کارگردانی «ویتوریو دسیکا» برنده جایزه اسکار و خرس طلای برلین در سال ۱۹۷۱ اعلام‌کرد.

این کمیته هر ماه با انتخاب ۷ تا ۹ فیلم هنری، از اکران سینمایی این آثار در فرانسه، با اختصاص سالنهای خود و پوشش تبلیغاتی حمایت می کند.

انجمن هنر و تجربه در فرانسه ۶۵ سال پیش توسط گروهی از سینماداران و منتقدین سینمای فرانسه جهت حمایت از فیلمهای هنری تشکیل شدو چهار سال بعد در ۱۹۵۹ آندره مالرو وزیر فرهنگ آن را رسما مورد حمایت قرار داد. این انجمن در حال حاضر با برخورداری از ۲۵ دفتر منطقه‌ای و ۲۴۰۰ سالن سینما در سراسر کشور، سالیانه ۵۰ فیلم را در اکران سینمایی حمایت می کند.
به گزارش ایسنا ،تاریخ جدیداکران یلدا با گشایش سینماها پس از فروکش کردن ویروس کرونا اعلام خواهد شد.

صدف عسگری، بهناز جعفری، بابک کریمی، آرمان درویش، فروغ قجابگلو، فرشته حسینی، زکیه بهبهانی، حسن جودکی، رامونا شاه، محمد ساربان، کمال هاشمی، بهرام افشار، فقیهه سلطانی و با حضورفرشته صدرعرفایی بازیگران فیلم «یلدا» هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید