حضور ۲۳۰ شبکه در نهمین اجلاس رادیو و تلویزیون‌های اسلامی

    کد خبر :45888

نهمین اجلاس مجمع عمومی رادیو و تلویزیون‌های اسلامی با حضور ۲۳۰ شبکه از ۳۶ کشور از ۱۱ لغایت ۱۳ تیرماه در شهر مشهد برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام علی کریمیان دبیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی با اشاره به فعالیت های این اتحادیه و نقش آن در منطقه اظهار کرد: این اتحادیه تنها مجموعه‌ای است که در عرصه جهانی از جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت و اندیشه انقلاب اسلامی دفاع می‌کند.

وی افزود: نهمین اجلاس مجمع عمومی رادیو و تلویزیون‌های اسلامی تابستان امسال ۱۱ تا ۱۳ تیرماه در مشهد مقدس و با حضور ۲۳۰ شبکه از ۳۶ کشور جهان برگزار می شود.

دبیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی با بیان اینکه قرار بود این اجلاس در کشور دیگری برگزار شود، گفت: با این حال چون مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ معرفی شده، این اجلاس با حضور ۸۰۰ میهمان داخلی و خارجی در این شهر بین‌المللی برگزار می‌شود.

کریمیان ادامه داد: شعار اجلاس نهم، «مشهدالرضا خاستگاه وحدت و تمدن اسلامی» تعیین شده که به مدت سه روز برگزار خواهد شد. انتخاب شبکه برتر اسلامی، تجلیل از خانواده شهدا، انتخاب برترین فیلمساز جهان اسلام و نمایش مستندهایی در مورد عراق، سوریه، لبنان و یمن بخش‌های مختلف این اجلاس را تشکیل می‌دهند.

دبیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی با اشاره به دیگر بخش‌های این اجلاس عنوان کرد: در کنار مجمع عمومی شاهد برپایی هفتمین بازار فیلم اسلامی، ششمین نمایشگاه تجهیزات و فناوری رسانه، دومین نشست فعالان ‌فضای مجازی و هفتمین دوره جشنواره اتحاد خواهیم بود که هر یک جزو برنامه‌های اصلی نهمین اجلاس هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید