حضور چند تن از وزرای پیشنهادی در کمیسیون انرژی

  • سیاسی
  • سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ ۲۱:۳۷
    کد خبر :837316

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از حضور وزرای پیشنهادی میراث فرهنگی، ورزش و جوانان، جهاد کشاورزی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این کمیسیون خبر داد و به تشریح مباحث مطرح شده در جلسات با آن‌ها پرداخت.

به گزارش ایرنا، «مصطفی نخعی»، در تشریح جلسه صبح امروز کمیسیون انرژی مجلس به حضور وزرای پیشنهادی میراث فرهنگی، ورزش و جوانان، جهاد کشاورزی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت بررسی صلاحیت آن‌ها توسط نمایندگان این کمیسیون اشاره کرد و گفت: وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری ضمن بیان برنامه‌هایش تاکید کرد که تمرکز خود را بر روی توسعه گردشگری داخلی خواهد گذاشت و زیرساخت‌ها را برای توسعه این گردشگری تقویت می‌کند.

به گفته نماینده نهبندان، توجه به قابلیت‌های گردشگری مغفول مانده در اقصی نقاط کشور و مناطق محروم با هدف ایجاد اشتغال، درآمدزایی و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی از دیگر برنامه‌های وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری به شمار می‌آیند.

وی ادامه داد: ضرغامی معتقد است وزارت میراث فرهنگی، پتانسیل و بستر‌های بسیار خوبی برای رشد و توسعه داشته، اما متاسفانه آنطور که باید مورد توجه قرار نگرفته و ظرفیت‌های آن مغفول مانده است.

نخعی با اشاره به دیگر رویکرد‌های وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی اظهار داشت: ضرغامی در برنامه‌های خود به مواردی، چون ایجاد حریم برای بنا‌های تاریخی و صدور مجوز‌های گردشگری، استفاده از قابلیت‌ها و پتانسیل‌های کشور برای توسعه این صنعت اشاره کرد و نمایندگان نیز موضوعاتی را پیرامون مباحث گردشگری و لزوم توسعه آن مطرح کردند.

وی با با بیان اینکه توجه به حوزه گردشگری به عنوان یکی از منابع درآمدی برای کشور می‌تواند به خروج ایران از بحث تک محصولی نفت بسیار کمک کند، تصریح کرد: ضرغامی نیز در این جلسه بر همکاری این وزارتخانه با نخبگان، بخش خصوصی و کارشناسان مربوطه برای حفظ آثار فرهنگی به عنوان یک هویت ایرانی، بخش صنایع دستی و به ویژه گردشگری تاکید کرد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس همچنین با اشاره به حضور وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در این کمیسیون، خاطرنشان کرد: سجادی ضمن تاکید بر ایجاد نظام جامع استعدادیابی، بر اجرای طرح آمایش سرزمینی با هدف ایجاد زیرساخت‌های لازم ورزشی و توجه به ورزش همگانی نکاتی را مطرح کرد.

نخعی با بیان اینکه مبارزه با فساد جزو محور‌های اصلی وزیر پشنهادی ورزش بود، ابراز داشت: به زعم این وزیر پیشنهادی، حوزه جوانان تاکنون مغفول مانده و باید در زمینه‌های مسکن، ازدواج، تسهیلات بانکی و… اقدامات مناسب صورت گیرد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای موفقیت در المپیک ۲۰۲۴ نیز یکی‌دیگر از برنامه‌های وزیر پیشنهادی بود، عنوان کرد: همچنین نمایندگان انتقادات خود را از کم کاری در حوزه جوانان مطرح کردند و مباحثی نیز در زمینه رسیدگی به حوزه ورزش، استعدادپروری در شهرستان‌ها، تامین ابنیه و تاسیسات زیربنایی به منظور تسهیل ورزش، ورزش قهرمانی، حضور در میادین جهانی، تعیین تکلیف دو باشگاه فوتبال دولتی پایتخت مطرح شد و وزیر پیشنهادی پاسخ‌هایی را ارائه کردند.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی درباره حضور وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی هم در کمیسیون انرژی یادآور شد: صرفه‌جویی در آب یا افزایش بهره‌وری آب در بخش کشاورزی و لزوم توجه به اقتصاد و بازار کشاورزی جزو برنامه‌های ساداتی‌نژاد وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی بود.

به گفته نخعی، تسهیل صادرات غذا و جایگزین کردن آن به جای نفت، ضرورت اجرای کاداستر، ایجاد سامانه‌ای برای برنامه‌ریزی کاشت، داشت، برداشت و کشت محصولات براساس نیاز جامعه از دیگر برنامه‌های این وزیر پینشهادی به شمار می‌آیند.

وی افزود: ساداتی‌نژاد همچنین نسبت به ساماندهی بازار مرغ و گوشت، تامین میوه شب عید، برنامه‌ریزی برای تامین نهاده‌های دامی، بذر و کود تاکید کرد.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به مباحث اعضای کمیسیون انرژی بیان کرد: اعضای کمیسیون انرژی نیز مباحثی را در زمینه کوتاهی‌های رخ داده در زمینه عدم تامین نهاده‌های دامی و کشاورزی، از بین رفتن ذخایر آبزیان دریای خزر، کاستی‌های حوزه شیلات، عدم حمایت از کشاورزان، تامین آب، خرد شدن و تغییر کاربری اراضی کشاورزی، صنعتی‌سازی تولید و صادرات محصولات کشاورزی مطرح کردند.

نخعی با اشاره به حضور وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی در این کمیسیون گفت: عبدالملکی نیز برنامه‌های خود را در حوزه‌های همچون ایجاد انسجام میان کارفرمایان، کارگران و دولت و توجه به حقوق و دستمزد کارگران تشریح کرد و گفت که از آنجا که میزان حقوق و دستمزد نسبت به میزان تورم در کشور کافی نیست و همیشه حقوق و دستمزد‌ها از میزان تورم عقب مانده، این عقب‌ماندگی‌ها باید جبران شود.

وی اضافه کرد: بهبود تولید و فضای کسب و کار در سطح کشور، حل مشکلات اشتغال معلولان، برقرای ارتباط میان تشکلات تعاونی در سطح ملی و بین‌المللی و رسیدگی به وضعیت بیمه‌های اجتماعی و درمانی نیز جزو مهمترین رئوس برنامه‌های وزیر پیشنهادی کار به شمار می‌آیند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید