حضور ماهیانه ۷۰۰ تیم پزشکی بسیج برای ویزیت رایگان مردم مناطق محروم

    کد خبر :646466

رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: ۷۰۰ تیم پزشکی در کل کشور داریم که هر ماه در مناطق محروم حضور می‌یابند؛ بیشتر تمرکز بسیج جامعه پزشکی کشور بر بُعد معنوی جامعه پزشکان و پیراپزشکان است.

 

دکتر ابراهیم متولیان ضمن تبریک به مناسبت آغاز هفته بسیج اظهار کرد: در بسیج جامعه پزشکی کشور، پزشکان و پیراپزشکان سراسر کشور، فارغ از دیدگاه‌های سیاسی خود، در کنار یکدیگر به خدمت‌رسانی به مردم می‌پردازند.

 

وی با بیان اینکه در یک‌ سال گذشته 6000 نیرو جذب بسیج جامعه پزشکی شده‌اند، تشریح کرد: حدود 180 هزار نفر عضو فعال داریم که حدود 100 هزار نفر آنها مردان و 80 هزار نفر آنان زنان جامعه پزشکی و پیراپزشکی کشور هستند.

 

متولیان افزود: در طرح شهید رهنمون، 700 تیم 5 نفره‌ی پزشکی در کل کشور داریم که هر تیم، ماهیانه یک بار در مناطق کم‌برخوردار حضور می‌یابد همچنین گروه‌های ثابتی برای ویزیت رایگان مردم در مناطق محروم تمام استان‌ها داریم که هر هفته در این مناطق حضور می‌یابند و خدمات پیشگیرانه و درمانی ارائه می‌کنند.

 

وی ادامه داد: طی دو سال گذشته، 30 بیمارستان صحرایی برای ارائه خدمات درمانی در این مناطق تاسیس کرده‌ایم.

 

رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور در پاسخ به این سؤال که چه اقداماتی در زمینه “سلامت معنوی” صورت گرفته است، متذکر شد: بیشتر تمرکز بسیج جامعه پزشکی، بر بُعد معنوی جامعه پزشکان و پیراپزشکان است؛ در همین راستا با همکاری فرهنگستان علوم پزشکی کشور، دانشگاه‌‌ها و حوزه علمیه، با تشکیل کمیته‌هایی، به تولید محصولات فرهنگی در زمینه سلامت معنوی می‌پردازیم.

 

به گزارش تسنیم ،وی خاطرنشان کرد: در کارهای پژوهشی خود توجه ویژه‌ای نیز به بحث اخلاق پزشکی داریم و از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه می‌توان به نگارش و تدوین 70 کتاب با موضوع اخلاق پزشکی، سلامت معنوی و یادواره‌ شهدا اشاره کرد.

 

متولیان به حضور فعال جامعه پزشکی کشور در هنگام بلایای طبیعی یا مناسبت‌های مذهبی اشاره و تصریح کرد: در زمان‌های بحرانی مانند وقوع بلایای طبیعی هیچ کمبودی از لحاظ اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق آسیب‌دیده نداشته‌ایم و این امر، نشان‌دهنده عملکرد خوب پزشکان، پیراپزشکان و سایر اعضای بسیج جامعه پزشکی کشور است؛ در ایام اربعین نیز 110 موکب متشکل از متخصصین رشته‌های مختلف پزشکی و پیراپزشکی داشتیم که به ارائه خدمت در مسیر زائران پرداختند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید