حضور عجیب آرنولد در نقش هملت ویرانگر/فیلم

    کد خبر :836787
حضور عجیب آرنولد در نقش هملت ویرانگر

اخیرا اظهار نظر جنجالی آرنولد شوارتزنگر، ستاره «ترمیناتور» و فرماندار پیشین کالیفرنیا درباره آن‌ دسته از هم‌وطنانش که به بهانه آزادی ماسک نمی‌زنند و برابر واکسن زدن مقاومت می‌کنند، سر زبان‌ها افتاده است. او خطاب به این افراد با ادبیاتی خشمگین چیزی گفته است نزدیک به این مضمون: لعنت به آزادی شما.

آرنولد شوارتزنگر علاوه بر این، در مقاله‌ای که برای آتلانتیک با عنوان «احمق نباشید، ماسک بزنید» نوشت، خبرساز شد. او یکی از منتقدان تند و سرسخت کسانی است که با ماسک نزدن و امتناع از تزریق واکسن، جان خود و دیگران را به خطر می‌اندازند.

ما او را با نقش‌هایش در فیلم‌های مهیج و اکشن از جمله ترمیناتور و کوماندو به یاد می‌آوریم، اما کسی به خاطر دارد که او در فیلم (Last Action Hero) محصول سال ۱۹۹۳ در نقش هملت ظاهر شده است؟

ترمیناتور یک بار بسیار کوتاه در نقش هملت البته به شیوه‌ای هجوآمیز و پارودیک ظاهر شد. در فیلم متا-اکشن (Last Action Hero) در نقش یک قهرمان اکشن ظاهر می‌شود. او نمی‌داند که در یک جهان خیالی زندگی می‌کند، تا اینکه پسربچه‌ای که از طرفداران او است، با یک بلیت جادویی متعلق به شعبده‌باز معروف هری هودینی، به دنیای او راه پیدا می‌کند.

آرنولد در این فیلم نقش جک اسلیتر، کارآگاه پلیس لس‌آنجلس را در فرانچایز جک اسلیتر بازی می‌کند. دنی مدیگان، که در منطقه جرم‌خیزی در نیویورک با مادر بیوه‌اش ایرن زندگی می‌کند، پس از مرگ پدرش، آرامش را در تماشای فیلم‌های جک اسلیتر در یک سینمای محلی پیدا می‌کند. صاحب سینما بلیت طلایی متعلق به هودینی را به دنی هدیه می‌دهد تا بتواند یکی از فیلم‌های اسلیتر را قبل از انتشار ببیند. دنی با این بلیت در میانه تعقیب و گریزی در فیلم، به دنیای اسلیتر راه می‌یابد. در جریان ورود دنی به دنیای اسلیتر، چارلز دنس، یک قاتل خطرناک در دنیای داستانی کارآگاه لس‌آنجلس، بلیت را به دست می‌آورد، جادویش را کشف و به جهان واقعی فرار می‌کند. اسلیتر و دنی که دیگر دستیار او است، با هم به تعقیب او می‌روند.

آرنولد در این فیلم علاوه بر بازیگری، تهیه‌کننده اجرایی نیز بود. گرچه این فیلم نتوانست آن‌زمان موفقیتی در گیشه کسب کند، اما نسخه وی‌اچ‌اس آن به عنوان اثری کلاسیک مورد توجه قرار گرفت.

به گزارش همشهری آنلاین، در ابتدای فیلم، پسربچه در مدرسه نشسته است و معلم برای او و هم‌کلاسی‌هایش نسخه هملت لارنس الیویه (۱۹۴۸) را پخش می‌کند. پسربچه از بی‌تحرکی هملت حوصله‌اش سر می‌رود و در تخیلاتش جک اسلیتر را تصور می‌کند که در نقش هملت ظاهر شده و نسخه مورد نظر پسربچه از هملت را ارائه می‌دهد. در این نسخه، شاهزاده دانمارک، همه را می‌کشد و با گفتن «بودن یا نبودن؟ نبودن» قصر پدریش را پشت سرش منفجر می‌کند. این تصویر کلاسیک پارودیک و تلفیق جک اسلیتر و هملت جذاب از کار درآمده است:

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید