حضور دانش‌آموزان در مدارس همانند دوران قبل از کرونا

  • اجتماعی
  • چهارشنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ ۹:۱۶
    کد خبر :898194
حضور دانش‌آموزان در مدارس همانند دوران قبل از کرونا

صادق ستاری فرد معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش درباره آغاز آموزش حضوری مدارس از 14 فروردین اظهار کرد: دستورالعمل نحوه آموزش حضوری دانش آموزان روز گذشته به تمام استان‌ها ارسال شده است و امروز همه استان‌ها پیگیر‌ نحوه اجرایی سازی آموزش حضوری بودند، امیدواریم روز یکشنبه 14 فروردین میزبان دانش آموزان باشیم و آموزش حضوری در مدارس آغاز شود.

وی درباره اینکه آیا برنامه کلاس‌های درس مانند دوران قبل از کرونا خواهد بود؟ گفت: سه سال تحصیلی دانش آموزان متأثر از کرونا بود و دانش‌آموزی که کلاس اول دبستان بود، دوره نخست ابتدایی را از دست داده بنابراین نیاز است در انتهای سال تحصیلی جاری به لحاظ آموزشی به شرایط قبل از کرونا بازگردیم براین اساس برنامه آموزشی مدارس طبق برنامه‌ای است که در گذشته اجرا می‌شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش متذکر شد: همه دانش آموزان باید در کلاس‌های درس حاضر شوند اما اگر دانش‌‌آموزی مبتلا به کرونا بود یا بیماری زمینه‌ای داشت، آموزش لازم را از بستر شاد دنبال خواهد کرد.

ستاری فرد درباره اینکه آیا تزریق واکسن شرط حضور دانش‌آموزان در مدارس است؟ بیان کرد: توصیه ما به خانواده‌‌ها انجام واکسیناسیون دانش‌آموزان است اما چون آموزش حضوری حق تمام دانش‌آموزان است هیچ شرطی را برای حضور در مدارس تعیین نکردیم و هیچ فردی نمی‌تواند برای حضور دانش‌آموزان در مدارس شرط تعیین کند و ستاد ملی مقابله با کرونا نیز چنین موضوعی را تعیین نکرده است در بخشنامه ابلاغی نیز رعایت بهداشت فردی و بهداشت محیط، استفاده از ماسک و تهویه کلاس‌های درس مورد تأکید قرار گرفته است بنابراین هیچ پیش شرطی را برای حضور در مدارس پیش بینی نکردیم.

به گزارش تسنیم، وی درباره افزایش یک ماه طول سال تحصیلی گفت: این موضوع یک پیشنهاد بود و هم‌اکنون در دستورالعمل تدوین شده مطرح نشده است و تلاش می‌کنیم از فرصت باقی مانده سال تحصیلی به خوبی استفاده کنیم، طبق قانون مصوب مجلس شروع سال تحصیلی از اول مهر و پایان آن آخر اردیبهشت است و اگر دراینباره تصمیمی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا گرفته شود از سوی آموزش و پروش قابل اجرا است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید