«حسین مدرس خیابانی» استاندار سیستان و بلوچستان شد

  • سیاسی
  • یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ ۲۱:۱۵
    کد خبر :844702

در جلسه بعدازظهر امروز یکشنبه هیئت دولت به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی، استاندار منتخب سیستان و بلوچستان از هیئت وزیران رأی اعتماد گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس، در جلسه بعدازظهر امروز یکشنبه هیئت دولت به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی، استاندار منتخب سیستان و بلوچستان از هیئت وزیران رأی اعتماد گرفت.

در این جلسه، اعضای دولت پس از بررسی سوابق اجرایی و مدیریتی آقای حسین مدرس خیابانی، به وی به عنوان استاندار سیستان و بلوچستان رأی اعتماد دادند.

مدرس خیابانی دارای مدرک کارشناسی مهندسی مواد و متالوژی، کارشناسی ارشد مهندسی صنایع و دوره دکترای مدیریت استراتژیک است.

وی پیش از این در سِمت هایی همچون سرپرستی و قائم مقامی وزارت صنعت، معدن و تجارت، مسئول لجستیک و عضو ستاد ملی کرونا، عضو ستاد اقتصادی دولت و دبیر ستاد تنظیم بازار کشور فعالیت داشته است.در ادامه جلسه، اعضای دولت تعدادی از پیشنهادهای دستگاه های اجرایی را بررسی و به تصویب رساندند.

هیئت وزیران به منظور تأمین نظر رئیس مجلس شورای اسلامی، با پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس جمهور مبنی بر اصلاح آیین نامه  اجرایی ماده (۱۴) قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی با محوریت نحوه صدور مجوز فعالیت های صنایع دستی و فرش دستباف موافقت کرد.

بر این اساس، متقاضیان مجوزهای مندرج در ماده (۳) قانون فوق باید دارای شرایط زیر باشند:

– تابعیت ایران و یا دارا بودن گذرنامه و پروانه کار برای اتباع خارجی

– داشتن حداقل (۱۸) سال سن

– داشتن کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت دایم و یا گواهی معافیت تحصیلی برای آقایان به استثنای مواردی که از مصادیق پروانه کسب و اجازه اشتغال نیستند.

– امکان بهره برداری قانونی از محل فعالیت حسب نوع مجوز

همچنین اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران موظف است با توجه به نظر کارگروه رسیدگی به تخلفات و حسب مورد برابر اعلام اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان، از ادامه فعالیت واحدهای متخلف جلوگیری کند.

دولت در ادامه، ضمن اعلام نظر درخصوص تعدادی از طرح های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان خود را برای پیگیری موضوعات مربوط تعیین کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید