گروسی:

حذف ۲۷ دوربین از تاسیسات اتمی ایران بسیار نگران کننده است!

    کد خبر :917236
گروسی: حذف ۲۷ دوربین از تاسیسات اتمی ایران بسیار نگران کننده است!

«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز یکشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان بی اشاره به ادامه زیاده خواهی های واشنگتن در ارتباط با نشست های وین (با هدف برچیدن تحریم های ضد ایرانی) ادعا کرد: حذف ۲۷ دوربین و سیستم مانیتورینگ از تاسیسات هسته ای ایران بسیار نگران کننده است!

مدیرکل آژانس انرژی اتمی به سی ان ان گفت: باید با مقامات ایرانی بنشینیم و به وضعیت جاری رسیدگی کنیم. دستیابی به توافق با ایران بدون اینکه آژانس انرژی اتمی اطلاعات کافی در مورد برنامه هسته ای تهران به دست آورد، دشوار است.

وی بدون اشاره به نشت مکرر اطلاعات ایران از سوی این نهاد و نیز تداوم موضع گیری های خصمانه محور غرب در خصوص تهران در ادامه مدعی شد: تنها راه برای کسب اطمینان و پیشبرد اقتصاد ایران این است که به بازرسان آژانس اجازه دهد کار خود را انجام دهند!

این در حالیست که این مقام آژانس پیشتر نیز در گفتگو با الجزیره ادعا کرده بود که اقدام ایران در توقف فعالیت دوربین‌ های نظارتی آژانس در تأسیسات هسته‌ای این کشور اقدامی منفی است!

به گزارش مهر، رافائل گروسی در ادامه این گفتگوی مطبوعاتی با تکرار ادعاهای صهیونیستها گفت: ادامه بازرسی‌ها (در تأسیسات هسته‌ای ایران) این فرصت را به تهران می‌دهد تا آنچه درباره عدم وجود مخفی کاری در برنامه هسته‌ ای این کشور گفته می‌شود را اثبات کند! تهران به طور دائم باید با بازرسی‌های متوازنی که تنها از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی انجام می‌ شود، همکاری کند. اقدامات اخیر ایران تأثیر منفی بر مذاکرات وین خواهد گذاشت! امیدوارم دیداری را در سریع‌ ترین زمان ممکن با مقامات ایرانی انجام دهم. از سر گیری مذکرات هسته‌ ای مسئله‌ای پر اهمیت و عقلانی‌ ترین گزینه است. برخی تنش‌ های میان آژانس و ایران وجود دارد؛ اما همیشه روزنه‌ هایی هم برای توافق وجود داشته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید