حذف سینما آزادی از اکران جشنواره فجر

    کد خبر :1046459
حذف سینما آزادی اکران جشنواره فجر

نوروزی، مدیر پردیس سینمایی آزادی: فعالیت عمرانی گسترده‌ای را در سینما آزادی آغاز کرده‌ایم که به دلیل همین اصلاحات، امکان میزبانی از مخاطبان جشنواره فجر را نداشتیم.

سجاد نوروزی درباره دلیل نبود نام این سینما در فهرست منتشر شده سینماهای مردمی چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر گفت: این مساله ابهامات و سوالاتی را برای برخی از دوستان به‌وجود آورده بود و برخی هم گمانه‌هایی را مطرح کرده‌اند اما اصل ماجرا این است که بعد از مدت‌ها برنامه‌ریزی، فعالیت عمرانی گسترده‌ای را در سینما آزادی آغاز کرده‌ایم که به دلیل همین اصلاحات، امکان میزبانی از مخاطبان جشنواره فجر را نداشتیم.

وی در توضیح اصلاحات مدنظر گفت:‌ در نظر داریم ۶ سالن به ظرفیت نمایش این مجموعه اضافه کنیم که با این افزایش سالن، ظرفیت اکران این مجموعه نسبت به وضعیت فعلی، تقریبا دو برابر افزایش خواهد یافت.

این سینمادار گفت: در حال حاضر ما در روزهای پرمخاطب مانند روزهای سه‌شنبه، پنجشنبه و جمعه هر هفته، شرمنده برخی مخاطبان می‌شویم که به دلیل تکمیل ظرفیت سالن‌ها، امکان تماشای فیلم‌ها را از دست می‌دادند. پردیس آزادی باوجود آنکه تنها پنج سالن نمایش دارد و به نسبت خیلی از پردیس‌های سینمایی دیگر، سالن‌های اندکی برای میزبانی از مخاطبان داشته، در تمام این سال‌ها جزو چهار سینمای اول کشور در زمینه تعداد مخاطبان بوده است.

فعالیت عمرانی گسترده‌ای را در سینما آزادی آغاز کرده‌ایم که به دلیل همین اصلاحات، امکان میزبانی از مخاطبان جشنواره فجر را نداشتیم

وی افزود: رسیدن به این جایگاه مرهون همراهی مخاطبان عزیز این سینماست که در این سال‌ها همراه ما بوده‌اند. به احترام همین مخاطبان هم نوسازی‌هایی در سیستم صوت و تصویر سینما و از نظر فضای بصری هم اقداماتی داشته‌ایم. در ادامه همین اصلاحات در مرحله سوم به افزودن سالن‌های نمایش رسیده‌ایم که این مرحله عمرانی با حمایت حوزه هنری در دست اقدام است.

نوروزی تأکید کرد: این نوید را می‌دهم که پردیس آزادی در آینده تبدیل به مجموعه‌ای با ۱۰ تا ۱۱ سالن اکران فیلم خواهد شد و با دو برابر شدن ظرفیت اکران، با شرایط بهتری میزبان مخاطبان خواهیم بود.

مدیر سینما آزادی تأکید کرد: با توجه به حجم عملیات عمرانی‌ای که در پیش داریم، توفیق میزبانی از مخاطبان جشنواره در دوره پیش رو را نخواهیم داشت. بالاخره برگزاری جشنواره فجر و میزبانی از مخاطبان این رویداد اقتضائات خاص خودش را دارد و نخواستیم به مخاطبان جشنواره بی‌احترامی کنیم. فرآیند اکران عادی ما قطع نمی‌شود اما امکان میزبانی مناسب از مخاطبان جشنواره را نداشتیم. امسال در جشنواره حضور ندارم اما امیدواریم در سال آینده با ظرفیتی ویژه‌تر در این رویداد حضور داشته باشیم.

این سینمادار درباره پیش‌رفت عملیات عمرانی سینما آزادی هم توضیح داد: این عملیات آغاز شده است و نزدیک به سه هفته می‌شود که کارهای مرتبط با این عملیات در دست انجام است. به دلیل حجم گسترده تخریب در روزهای ابتدایی، برای چند روز سینما تعطیل بود اما با فعالیت فشرده توانستیم خیلی زود سینما را به فعالیت عادی بازگردانیم. در حال حاضر هم در شیفت شبانه و در ساعات صبحگاهی، عملیات عمرانی مربوطه پیگیری می‌شود.

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ نوروزی درباره اصلاح ظرفیت پارکینگ سینما آزادی هم گفت: متأسفانه مشکل پارکینگ یک مشکل سراسری در شهر تهران است و همه مال‌های بزرگ با این چالش مواجه هستند. پیش‌تر پارکینگی در جنب مجموعه داشتیم که عمومی بود و ظرفیت محدودی هم برای مخاطبان سینما داشت. در عین حال موقعیت مکانی سینما آزادی به‌گونه‌ای است که در ساعات پیک حضور مخاطبان در سینما، کوچه‌ها و خیابان‌های اطراف فضای آزاد دارند. به این دلیل که محدوده این سینما اداری است و کمتر ساختمان مسکونی دارد، در خارج از ساعات اداری، فضای خوبی برای پارک خودرو وجود دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید