نیازی به قطار کردن گزاره‌های نامربوط نیست

حذف زبان انگلیسی مدارس، تصمیم درستی است!/ بعد از دیپلم دانش‌آموزی توانست دو دقیقه مکالمه کند؟!

    کد خبر :632315

گروه اجتماعی بازتاب: خبر ارائه طرحی توسط ۵۷ نماینده مجلس برای حذف آموزش زبان انگلیسی در مدارس را که دیدم، نخست فکر کردم حتماً از نوع اخبار جعلی فضای مجازی است، اما با نشر خبر مذکور از منابع متعدد و شنیدن مصاحبه یکی از نمایندگان موافق طرح، مطمئن شدم خبر صحت دارد.

 

نماینده مذکور در استدلال خود برای حذف آموزش زبان انگلیسی در ادعایی عجیب می‌گوید که زبان انگلیسی، ‌زبان علمی دنیا نیست! این نماینده محترم که گویا عضو و سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس نیز هست، مدعی‌ است که همه جاسوسان دستگیرشده در ایران انگلیسی‌زبان بوده‌اند.

 

او معتقد بود آموزش انگلیسی از رژیم منحوس گذشته برای ما به ارث مانده است.

 

این نماینده مجلس مدعی بود اکثر اندیشمندان دنیا ترک، عرب و آلمانی هستند، بنابراین به صلاح ملک و مملکت است که آموزش زبان انگلیسی حذف شود.

 

شنیدن چنین جملاتی و قطار کردن این‌همه گزاره‌ی نامربوط برای ضرورت حذف آموزش زبان انگلیسی از نظام آموزشی رسمی آن‌هم از زبان یک نماینده مجلس، توأمان هم خنده‌آور و هم موجب تأسف و شرمساری است. تأسف از اینکه سطح دغدغه‌ها، اولویت‌ها و سطح دانش نمایندگان مجلس تا چه حد تنزل یافته است.

 

صرف‌نظر از استدلال‌های موافقان طرح فوق، بنده هم عمیقاً با حذف آموزش زبان انگلیسی از نظام آموزشی کشور موافق هستم، اما به دلیلی کاملاً متفاوت از دلایل مشعشع نماینده موافق طرح.

 

نگارنده که نزدیک به دوسوم عمر خود را به دانش‌آموزی‌، دانشجوئی و معلمی دانشگاه گذرانده تابه‌حال ندیده است که دانش‌آموزی صرفاً به مدد آموزش در مدارس آموزش‌وپرورش، زبان انگلیسی یاد گرفته باشد. خوانندگان این سطور می‌توانند با نگاهی گذرا به خانواده، فامیل و دوستان خود حداقل ٩٨٪؜ صحت ادعای بنده را بپذیرند.

 

بنابراین حذف آموزش زبان انگلیسی در نظام رسمی آموزش‌وپرورش ما هیچ لطمه و ضرری برای دانش‌آموزان در بر نخواهد داشت. دانش‌آموزانی که یادگیری زبان برایشان مهم نیست، مثل میلیون‌ها دانش‌آموزی که بعد از اخذ دیپلم قادر به یک احوال‌پرسی ساده به زبان انگلیسی نیستند، هیچ آسیبی نمی‌بینند. دانش‌آموزانی هم که یادگیری زبان برایشان مهم است، مثل صدها هزار دانش‌آموز ده ها سال گذشته که در آموزشگاه‌های زبان و … زبان یاد گرفتند، انگلیسی را یاد خواهند گرفت.

 

با ادامه روند فعلی آموزش زبان انگلیسی و ایضاً زبان عربی در مدارس ما که هیچ چشم‌اندازی از اصلاح آن دیده نمی‌شود، حذف آموزش آن نه‌تنها مشکلی پیش نمی‌آورد؛ بلکه موجب صرفه‌جوئی در وقت و بودجه دانش‌آموزان و دولت می شود. مهم‌تر از آن جاسوسان وطن‌فروش با خرج بیت‌المال زبان یاد نمی‌گیرند.

 

غلامرضا مصدق

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید