حدادعادل: برخی برای رضای خدا در انتخابات ثبت‌نام نکنند

  • سیاسی
  • یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۸ ۱۷:۳۷
    کد خبر :565765

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خوب است که امسال برخی برای رضای خدا احساس تکلیف شرعی نکنند و فداکاری کنند تا زمینه برای رسیدن به گزینه یا گزینه‌های مشترک هموار شود.

غلامعلی حداد عادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در نشست مشترک اعضای شورای مرکزی و دبیران استانی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی، شرط اول در انتخابات را اخلاص و کار کردن برای خدا دانست و گفت: در هر دوره تعدادی از عزیزان وارد میدان می‌شوند و همه اظهار می‌دارند بخاطر احساس تکلیف شرعی وارد رقابت انتخاباتی شده‌اند و این تعدد کاندیدا در جبهه نیروهای ارزشی باعث تقسیم آرا و موفقیت رقیب می‌شود، خوب است که امسال برخی برای رضای خدا احساس تکلیف شرعی نکنند و فداکاری کنند تا زمینه برای رسیدن به گزینه یا گزینه‌های مشترک هموار شود.

حداد عادل در ادامه شرط موفقیت نیروهای متدین و انقلابی را وحدت، تلاش برای بسیج اجتماعی و داشتن گفتمان مناسب ذکر کرد و طرح دوگانه جنگ و صلح یا جنگ و مذاکره را انحرافی دانست و بر گفتمان مقاوت یا تسلیم تأکید کرد.

به گزارش تسنیم، در آغاز این نشست سیدمحمدحسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با اشاره به ابعاد شخصیت شهید دکتر بهشتی از ایشان به عنوان چهره‌ای تشکیلاتی یاد کرد که بزرگترین حزب بعد از انقلاب یعنی حزب جمهوری اسلامی را پایه گذاری کرد که اثر گذاری و نقش‌آفرینی قابل توجهی در تحولات کشور داشت از جمله در شکل گیری مجلسی که عدم کفایت سیاسی بنی صدر را تصویب کرد.

حسینی از دبیران استانی کانون خواست که ارزیابی و پیشنهادات خود درخصوص انتخابات سرنوشت‌ساز مجلس، سازوکار رسیدن به وحدت و گفتمان انتخابانت ارائه دهند و در جهت وفاق حداکثری نیروهای انقلاب بکوشند.

وی افزود: در برخی استانها تشکیلات کانون فراتر از مرکز استان در شهرستانها هم فعال شده که انتظار است در همه استانها این گسترش کمی و ارتقاء کیفی فعالیتها را شاهد باشیم و اساتید انقلابی به عنوان گروه اجتماعی مرجع در پیگیری مطالبات رهبری در دانشگاهها و در سطح جامعه پیشگام باشند.

محمد رضا مرندی عضو شورای مرکزی کانون در این نشست بحث مستوفایی در خصوص اختیارات ولی فقیه در ایران و مقایسه با دیگر کشورها مطرح کرد و به سوالات و ابهامات در این باره پاسخ داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید