حاجی‌میرزایی: 5 رتبه در شیوه‌نامه رتبه‌بندی معلمان پیش‌بینی شده است

    کد خبر :640291
5 رتبه در شیوه‌نامه رتبه‌بندی معلمان پیش‌بینی شده است

وزیر آموزش و پرورش گفت: در شیوه‌نامه رتبه‌بندی، معلمان براساس صلاحیت‌های حرفه‌ای و تخصصی در 5 رتبه تقسیم می‌شوند.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در نشست هم‌اندیشی با مدیران، فرهنگیان و مجمع خیرین استان مازندران به نقش برجسته معلم اشاره کرد و گفت: معلم جایگزین و جانشین همه نداشته‌هاست بنابراین باید دغدغه‌های آنان را به طور کامل مرتفع سازیم.

 

وی در خصوص طرح رتبه بندی معلمان گفت: این طرح امسال حتماً اجرایی خواهد شد و مبنای اجرای این طرح از ابتدای مهر 98 است و براساس شیوه‌نامه مورد نظر، معلمان بر اساس صلاحیت‌های حرفه‌ای و تخصصی در 5 رتبه تقسیم می‌شوند و متناسب با همین تقسیم‌بندی، رتبه‌های خود را کسب می‌کنند.

 

حاجی‌میرزایی تصریح کرد: تمام تلاشم طی دوماه گذشته، رفع دغدغه‌های فرهنگیان بود چون باور قلبی دارم باید این مشکلات رفع و حل شود تا همه و از جمله معلمان، بر آموزش تمرکز کنیم.

 

حاجی میرزایی افزود: شیوه‌نامه تبدیل وضعیت مربیان پیش‌دبستانی، خرید خدمت‌ها، حق‌التدریسی‌ها مراحل نهایی خود را می‌گذراند و ظرف چند هفته آینده اجرایی خواهد شد.

 

وی گفت: امروز نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران 15 میلیون دانش‌‍‌آموز را در اختیار دارد و همین دانش‌آموزان، آینده و فردای ایران اسلامی را در دست خود خواهند گرفت پس اگر امروز به این فرزندان توجه ویژه کنیم فردا در بسیاری از آسیب‌های اجتماعی، ایمن خواهیم بود.

 

به گزارش فارس، حاجی‌میرزایی ادامه داد: برای نیل به یک جامعه بهتر و سالم‌تر باید به آموزش و پرورش بپردازیم؛ پژوهش‌های بین‌المللی و تجربیات ما ثابت کرده است که توجه به آموزش و پرورش تضمین‌کننده توسعه پایدار است و اساساً پایداری یک جامعه در ظرفیت فکری است و ریشه در خلاقیت آنها دارد که این مهم در داخل کلاس‌های درس رخ می‌دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید