جیمز متیس: مشکل اصلی دولت آمریکا، حکومتِ ایران است!

    کد خبر :192102

وزیر دفاع امریکادر اظهارنظری مداخله جویانه پیرامون ناآرامی های روزهای گذشته در ایران اذعان کرد که مشکل اصلی آمریکا، حکومت ایران است.
«جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا در نخستین اظهارنظر مداخله جویانه خود پیرامون ناآرامی های روزهای گذشته در ایران ادعا کرد که مشکل اصلی دولت آمریکا، حکومت ایران است و نه ملت آن.

در واقع این اظهارات وزیر دفاع آمریکا بازتابی از سیاست کنونی دولت ترامپ برای ایجاد شکاف میان ملت و حکومت در ایران است.

این اظهارات جیمز متیس در حالی مطرح شد که وزارت خزانه داری آمریکا به ریاست «استیو منوچین» روز پنج شنبه نام ۵ نهاد ایرانی را به بهانه ارتباط با برنامه موشکی ایران به فهرست تحریمهای خود افزود و ادعا کرد که نهادهای ایرانی مورد تحریم جزء شرکتهای تابعه یک شرکت صنعتی فعال در عرصه توسعه و تولید موشک بالستیک با سوخت جامد در ایران موسوم به «گروه صنعتی شهید باکری» هستند.

این پنج نهاد ایرانی عبارتند از: مرکز پژوهشهای شهید اسلامی، صنایع شهید خرازی، صنایع شهید مقدم، صنایع شهید صنیع خانی، و صنایع شهید شوشتری.

به گزارش مهروزارت امور خارجه آمریکا نیز روز پنج شنبه بار دیگر با تکرار ادعاهای واهی خود علیه ایران مدعی شد که واشنگتن از «اقتدار و اختیار کافی» برخوردار است تا افرادی را که علیه معترضان در ایران به خشونت، سانسور و یا سرقت دست زده اند، وادار به پاسخگویی نماید!

در بیانیه مداخله جویانه وزارت خارجه آمریکا آمده است که این وزارتخانه مرگ و بازداشت معترضان در ایران را به «شدیدترین شیوه ممکن» محکوم می نماید!

در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است: «ما خطاب به قربانیان اعتراضات می گوئیم: شما هرگز فراموش نخواهید شد!»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید