جنگنده های «اِف ۱۵» جدید به ناوگان هوایی اسرائیل افزوده می شود

    کد خبر :333125

خبرها ازقصد نیروی هوایی رژیم صهیونیستی برای خرید جنگنده های جدید «اف ۱۵» حکایت می کند.

به گزارش بازتاب به نقل از اسپوتنیک، نیروی هوایی رژیم صهیونیستی پیش از این درنظر داشت که هواپیماهای «اف ۳۵» آخرین جنگنده های سرنشین داری باشند که به دست خلبانان اسرائیلی هدایت می شوند؛ اما چشم انداز یک توافق قریب الوقوع میان شرکت بوئینگ و مقامات تل آویو نشان می دهد که نیروی هوایی رژیم صهیونیستی از قصد پیشین خود به نفعِ خرید جنگنده های «اف ۱۵» به روزرسانی شده انصراف داد.

نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی از مدتها پیش معتقد بودند که جنگنده های اف ۳۵ آخرین هواپیماهای سرنشین دار و متعارف این رژیم خواهد بود، اما تغییر سیاست به سمت خرید ناوگانهای هوایی اف ۱۵ از حمایت قابل توجهی در محافل نظامی اسرائیل برخوردار شد.

لازم به ذکر است که از زمان خرید جنگنده های اف ۱۵ توسط اسرائیل در دهه های قبل، رژیم صهیونیستی و شرکت بوئینگ تاکنون توافقی را به امضاء نرسانده اند. هرچند در این توافق جدید خرید اف ۱۵ احتمالاً بخشی از یک خرید بزرگتر از جمله تانکهای هوایی و هلی کوپترهای نظامی است.

بنابر برخی گزارشها، مقامات اسرائیلی توانایی بوئینگ برای عرضه طیف وسیعی از هواپیماهای گردنده بال (Rotary aircraft) را جالب و قابل توجه یافتند.

بر مبنای برخی شایعات، ارزش این توافق حدود ۱۱ میلیارد دلار برآورد می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید