جمهوریخواهان صاحب اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا

    کد خبر :953741
جمهوریخواهان صاحب اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا

رسانه های آمریکایی چهارشنبه شب به وقت محلی در گزارش هایی، حزب جمهوریخواه را صاحب اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کردند.

رسانه های آمریکایی چهارشنبه شب به وقت محلی با ارائه ارزیابی های خود از نتایج انتخابات میاندوره ای ۲۰۲۲ کنگره آمریکا گزارش دادند جمهوریخواهان با تعداد ۲۱۸ تا ۲۲۳ کرسی، صاحب اکثریت مجلس نمایندگان می‌شوند.

شبکه های تلویزیونی سی‌ان‌ان، ان‌بی‌سی، سی‌بی‌اس و ای‌بی‌سی و نیز خبرگزاری آسوشیتدس پرس در گزارش هایی اعلام کردند که بر اساس ارزیابی‌های آنها، حزب رقیب دموکراتها یعنی جمهوری‌خواهان با کسب ۲۱۸ تا ۲۲۳ کرسی، صاحب اکثریت مجلس نمایندگان می‌شوند.

این در حالی است که بر اساس گزارش ها هنوز حدود چهار هزار رای انتخابات میاندوره ای شمرده نشده و ۹ هزار رای دیگر هم نیازمند اصلاح هستند.

جو بایدن رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا نیز در پیامی به “کوین مک‌کارتی” رهبر جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان، کسب اکثریت این مجلس را به او تبریک گفت و آمادگی خود را برای همکاری با جمهوریخواهان اعلام کرد.

پیش از این، تارنمای هیل نوشت که حزب جمهوریخواه با پیروزی در ایالت‌های مهم کالیفرنیا و آریزونا در ساعات پایانی روز دوشنبه، به کسب ۲۱۸ کرسی برای به دست آوردن کنترل مجلس نمایندگان نزدیک شدند.

درحالیکه مجلس نمایندگان در کنترل جمهوریخواهان درخواهد آمد، از آنسو هم دموکرات‌ها ۵۰ کرسی در سنا به دست آوردند و به علت داشتن حمایت کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا، اکثریت این مجلس را از آن خود کردند.

رئیس جمهوری آمریکا یک روز پس از انتخابات میاندوره ای ۲۰۲۲ کنگره آمریکا با بیان اینکه روز خوبی برای دموکراسی و آمریکا بود، در طعنه به رقبای جمهوریخواهش گفت: موج قرمز رخ نداد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا که شامگاه چهارشنبه به وقت محلی، یک روز پس از برگزاری انتخابات میاندوره ای ۲۰۲۲ کنگره آمریکا در کاخ سفید در جمع خبرنگاران سخن می گفت، افزود: رسانه ها موج قرمز بزرگی را انتظار داشتند که رخ نداد.

“موج قرمز بزرگ” اصطلاحی است که جمهوریخواهان در آمریکا درباره پیروزی احتمالی خود در این انتخابات به کار می برند.

ایرنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید