جمع کنید سریال «بوی باران» را!

    کد خبر :585870

سریال ۶۰ قسمتی بوی باران که در ساعت پیک بیننده شبکه یک سیما از تلویزیون پخش می‌شود، به خاطر ضعف‌های آشکار و گاف‌های متعدد با انتقادهای زیادی از سوی بینندگان روبه‌رو شده است.

به دلیل بی‌توجهی مدیران شبکه یک سیما به اصلاح این سریال، اکنون کاربران فضای مجازی خود دست به کار شده‌اند تا با اعتراض به این سریال، مدیریت شبکه را وادار به قطع پخش «بوی باران» کنند.

اخبار فرهنگ و هنر _ این سریال که هنوز قسمت‌های پایانی آن در حال فیلمبرداری است، داستان یک دختر جوان است که تلاش می‌کند بی‌گناهی برادرش را که به جرم قتل در انتظار حکم اعدام است ثابت کند. در این مسیر که همراه با خرده‌داستان‌های موازی است، وکیل مدافع برادر این دختر او را وادار به انجام انواع و اقسام اعمال غیرقانونی و حتی غیراخلاقی می‌کند. حضور کمرنگ پلیس و قوه قضائیه که باید نشان از هوشیاری و هوشمندی نظام باشند، باعث شده تا با وهن عملکرد قوه قضائیه، عملاً تصویری مخدوش از فعالیت قضایی در «بوی باران» به نمایش گذاشته شود.

سـریال بوی باران عمـلا یکی از بهترین سـاعت‌های پخش تلـویزیـون را اشغـال و به بدتـرین نوع ممکـن از آن استفـاده مـی‌کند. با کشدار شدن داستان این سریال که عملا باعث فرسایش علاقه بیننده برای دنبال کردن «بوی باران» شده بر ضعف‌های ساختاری و داستانی آن افزوده شده است. بخشی از مطالب انتقادی که کمتر از ۴۸ ساعت گذشته درباره این سریال در فضای مجازی منتشر شده به این شرح است:

«در سریال بوی باران شاهد ترکیبی از بالیوود، سریال ترکیه‌ای، ژانر وحشت، ژانر معمایی و آب بستن‌های متداول سریال‌های ایرانی هستیم که خب این ترکیب تا حالا سابقه نداشته و در نوع خودش یک اثر مازوخیستی بی‌نظیر ساخته!»، «این سریال بوی باران چرا انقدر پلیس رو ابله بازنمایی کرده؟! آخه انقدر ماست؟ انقدر هردمبیل؟! بازپرس چاق هر چند قسمت یه بار میاد یه هارت و پورتی می‌کنه که تو کار ما دخالت نکنید خطرناکه و میذاره میره»، «۴۱قسمت از سریال بوی باران می‌گذره و تا الان جز قتل و غارت و فقر و دروغ چیزی نداشته. در مضحکی سناریو همین بس که دو تا خواهروبرادر زدن نامزداشون رو کشتن و دستگیر شدن، میلیون‌ها تومان هزینه بیت‌المال صرف چی شده؟ هیچ!»، «پیام بوی باران، پلیس انقدر بی‌عرضه‌ست که حتی به یکی از نشانه‌هایی که خواهر قاتل بهش رسیده هم نمی‌تونسته برسه و انقدر کم حافظه‌ست که با اینکه نبش قبر کرده بازم یادش میره مقتول اول اونی نیست که فکر می‌کرده!»، «من نمی‌دونم این فیلم بوی باران چیو می‌خواد بفهمونه! تکلیف فیلم با خودش مشخص نیست، اون از اولش که اسم فیلمو عوض کردن، الان هم این نرگس محمدی شده اوشین… مامان ما هم که مثل قرص هر روز چند دفعه نگاه می‌کنه حرص میده مارو…» و «تلویزیون در آستانه اعیاد ذی‌الحجه، برنامه‌های دهه اول محرم رو معرفی کرد تا مخاطب‌هاش بدونن دوره سریال‌های شاد و مفرح و امیدبخشی مثل بوی باران می‌گذره و فضای سنگین محرم، فضای سریال‌های تلویزیونی رو هم تحت تاثیر قرار میده..!»

شبکه یک سیما به دلیل گستردگی جغرافیایی از نظر پخش شعار «شبکه یک شبکه هر ایرانی» را برای خود انتخاب کرده است. این شبکه گویا نتوانسته است در انتخاب یک سریال مناسب برای بینندگان میلیونی‌اش، برای شب‌های تابستان که زمان دور هم جمع شدن خانواده‌هاست سریال مناسبی را تولید و پخش کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید