جمشید پژویان: سنگینی بار فشار‌های اقتصادی بر دوش دولت کاملا مشهود است

    کد خبر :700291

برخی نزول محبوبیت دولت روحانی نزد مردم را به کاهش درآمدهای نفتی کشور مرتبط می کنند اما جمشید پژویان نگاه دیگری دارد.

جمشید پژویان درباره عملکرد اقتصادی دولت روحانی بیان کرد: اتفاقا آقای روحانی خیلی سعی کرد که درآمد نفتی را افزایش دهد. آقای احمدی نژاد در سال های پایانی دولتش نتوانست مذاکره کند و برجام را به امضا برساند اما آقای روحانی به هر طریق توانست مجوز بگیرد، مذاکره را انجام دهد و در نهایت برجام بین ایران و 1+5 امضا شد.

وی افزود: بعد از امضای برجام تحریم ها برداشته شد و درآمد نفتی ما بالا رفت اما با سرکار آمدن آقای ترامپ در آمریکا اوضاع فرق کرد. آقای ترامپ از برجام خارج و بعد از آن فشارهای اقتصادی خیلی بیشتر از گذشته به ما وارد شد. متأثر از همین فشارها درآمدهای نفتی ما به شدت کاهش پیدا کرد.

کارشناس مسائل اقتصادی درباره وضعیت اقتصادی کشور در سال پایانی دولت روحانی گفت: گروه هایی هستند که به مراتب بیش از آقای روحانی نفوذ دارند و تصمیم می گیرند. در واقع به قول رئیس دولت اصلاحات، رئیس جمهور یک تدارکاتچی است. البته کاملا مشهود است که در حال حاضر فشار زیادی دارد به دولت وارد می شود.

به گزارش نامه نیوز،وی افزود: به همین دلیل فشارها دولت مصر بود که باید اف ای تی اف مورد پذیرش قرار گیرد تا جلوی اعمال فشارهای اقتصادی بیشتر گرفته شود و حتی به واسطه آن بتوان بخشی از فشارها را برداشت اما آقای روحانی به عنوان شخص دوم مملکت قدرتش را نداشت که حرفش را به کرسی بنشاند و ایران دوباره به لیست سیاه اف ای تی اف برگشت.

پژویان یادآور شد: متأسفانه برخی بدون توجه به واقعیات می گویند چون ما با بانک های بزرگ جهانی ارتباط نداریم، رفتن به لیست سیاه اف ای تی اف تأثیری بر اقتصاد ما ندارد. خیر این طور نیست این اتفاق خیلی مبادلات ما را شامل می شود. دیگر ما حتی با چین هم نمی توانیم ارتباط شفاف و درست بانکی داشته باشیم و از این پس فشارها بر ما خیلی بیشتر می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید