درگذشت جمشید هاشم پور تکذیب شد

    کد خبر :1042337
جمشید هاشم پور درگذشت

ساعاتی پیش خبر درگذشت جمشید هاشم پور بازیگر پیشکسوت کشورمان در برخی رسانه ها و فضای مجازی منتشر شد.

طبق پیگیری‌ها از دوستان نزدیک جمشید هاشم‌پور، حال این بازیگر خوب است.

جعفر گودرزی، رییس انجمن منتقدان خانه سینما- درباره احوال جمشید هاشم‌پور به ایسنا گفت: حدود یک ساعت قبل با همسر ایشان صحبت کردم و حالشان خوب است.

صبح امروز، ۲۸ آذرماه مراسم تشییع مرحوم رضا صفایی‌پور برگزار شد و شاید خیلی‌ها منتظر حضور او در مراسم وداع با یکی از همکاران قدیمی‌اش بودند اما با توجه به سن و سال و شرایط جسمانی او امکان حضور این بازیگر و خیلی‌های دیگر فراهم نشد.

جمشید هاشم پور و صفای

گودرزی افزود:‌ حال آقای هاشم‌پور چندان مساعد نیست و پس از مراسم تششیع آقای صفایی‌پور با همسر آقای هاشم‌پور تماس گرفتم که با ایشان صحبت کنم و به دیدارشان بروم ولی چون خواب بودند قرار بر این شد که بعدا صحبت کنیم.

از ساعاتی قبل خبری مبنی بر درگذشت این بازیگر در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شده که رییس انجمن منتقدان سینما که ارتباط نزدیکی با او دارد، آن را تکذیب کرد.

همچنین خانه سینما و موسسه پیشکسوتان نیز این خبر را تکذیب کرد.

واکنش جمشید هاشم پور به خبر فوتش

جمشید هاشم پور با انتشار استوری در اینستاگرام خود، خبر فوتش را تکذیب و از مردم خواست به شایعات توجه نکنند.

اینستاگرام هاشم پور

 

جمشید هاشم‌پور بازیگری را در سال ۱۳۴۷ و در سن ۲۴ سالگی در فیلم جهنم سفید به کارگردانی ساموئل خاچیکیان آغاز کرد و تاکنون در بیش از ۱۰۰ فیلم و ۳ نمایش خانگی نقش ایفا کرده است.

وی در سال ۱۳۴۷ به دلیل چهره و استایل بدنی مناسب، توسط یکی از دوستانش به کارگردان مشهور سینمای ایران، ساموئل خاچیکیان معرفی شد و برای اولین بار در سن ۲۴ سالگی با فیلم سینمایی جهنم سفید پا به عرصه بازیگری گذاشت و با حضور در فیلم‌های افعی به کارگردانی محمدرضا اعلامی، جوانمرد به کارگردانی مهدی ژورک و تاراج به کارگردانی ایرج قادری به شهرت رسید. او عموماً با نقش «زینال بندری» در فیلم تاراج، شناخته می‌شود.

او از معدود بازیگران ایرانی است که به دلیل آمادگی بدنی بسیار بالا، تمامی سکانس‌های فیلم‌های اکشن را خودش و بدون حضور بدلکار، بازی کرده‌ است. او در ورزش‌های کاراته، کونگ‌فو و بوکس مهارت بسیار بالایی دارد. همچنین او پیش از انقلاب در ۲ فیلم به عنوان بدلکار هم ایفای نقش کرده‌ است.

فیلم سینمایی عقاب‌ها (۱۳۶۳) که نقش اصلی این فیلم را (سروان تکاور پویا) جمشید هاشم‌پور بازی می‌کرد تا مدت‌ها رکورددارِ پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران بود. وی در روز ۲۸ آذر ماه ۱۴۰۲ دیده از جهان فرو بست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید