جلوگیری از نصب سنگ قبر با تصاویر نامتعارف

    کد خبر :874214
جلوگیری از نصب سنگ قبر با تصاویر نامتعارف

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) گفت: ۲ اکیپ ۴ نفره انتظامات سنگ هستند و جلوی نصب سنگ‌های با تصاویر مکشوفه و غیرمتعارف گرفته می‌شود.

سعید غضنفری مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) در نشست خبری پیش از ظهر امروز با اصحاب رسانه گفت: در این سازمان هیچ فردی از بیرون مجموعه جذب نشده‌ است. ما به دنبال کاهش آلام خانواده‌های متوفا قدم بر داریم.

وی افزود: تا به حال خدمات پیمانکاران عمدتا به صورت معیوب انجام می‌شود و تا آخر سال اتفاقات خوبی رقم می‌خورد و روند این خدمات اصلاح می‌شود.

غضنفری کم کردن بخشی از خدمات برای خانواده‌ها را از وظایف این سازمان دانست.

به گزارش فارس، وی ادامه داد: مباشرین در حال آموزش هستند تا در کنار خانواده‌های متوفی قرار بگیرند و بار روانی‌ را کم کنند و این وظیفه مباشرین است که در بازه زمانی ۳ ماهه آموزش داده می‌شود.

توسعه آرامستان‌ها در شرق و غرب تهران تا ۳ سال دیگر

مدیرعامل بهشت زهرا تاکید کرد: به دنبال توسعه بهشت زهرا نیستیم اما به دنبال توسعه آرامستان‌های شرق و غرب هستیم که مکانیابی شده و این در حال پیگیری است و تا ۳ سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از وجود ۲۵ هزار قبر آماده در این سازمان و ۱۵ هزار قبر برای مواقع بحرانی خبر داد و گفت: ظرفیت بهشت زهرا برای ۳ تا ۵ سال آینده جوابگو است، اما نیت ما عدم تمرکز است.

کاهش هزینه‌های دفن/ آخرین قیمت قبر

مدیرعامل بهشت زهرا تهران، از پیگیری تفاهم‌نامه‌ای با سازمان اوقاف برای استفاده از ظرفیت بقاع برای تدفین اموات تهرانی خبر داد و گفت: به منظور کاهش هزینه‌های دفن در اوقاف از طریق تهاتر پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر هر شهروند تهرانی که فوت کند، قبر رایگان دارد و طبقات دیگر نهایتا ۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد. در قطعات پرتراکم ۷ میلیون برای هر طبقه قبور در نظر گرفته شده است.

اقساطی شدن فروش قبر برای قشرهای کم‌برخوردار/ جلوگیری از نصب سنگ قبرهای نامتعارف

مدیرعامل بهشت زهرای تهران از اقساطی کردن فروش قبر برای قشرهای کم‌برخوردار خبر داد.

غضنفری درباره وضعیت امنیتی بهشت زهرا نیز گفت: نیازمند اصلاح و احصاست و با ایجاد کلانتری و استفاده از نیروی‌های حفاظتی شهرداری ضریب امنیت را بالا می‌بریم.

وی افزود: ۲ اکیپ ۴ نفره انتظامات سنگ هستند و جلوی نصب سنگ‌های با تصاویر مکشوفه و غیرمتعارف گرفته می‌شود. همچنین مسئول شب و شهردار شب بهشت زهرا احیا شده است.

مدیرعامل بهشت زهرا گفت: تجهیزات بهشت زهرا و تمام سرویس‌های بهداشتی در حال به‌روزرسانی است.

غضنفری درباره اعلام موضع شهردار تهران درباره بهشت‌گردی اظهار داشت: این موضوع به درستی از سوی شهردار منتقل شد و به دنبال این هستیم که در قالب هوشمندسازی به گویاسازی قطعات در گلزار شهدا بپردازیم. همچنین کیوسک بهشت نت هم در این محدوده مستقر می‌کنیم و خدماتی را هم را با کمک اپلیکشین ارائه می‌دهیم.

ایجاد ۳۰ هزار پارکینگ در بهشت زهرا

وی درباره وضعیت نگهداشت بهشت زهرا و خدمات شهری در آن گفت: بخشی از فضای سبز سازمان نیازمند به‌روزرسانی و تغییر مکانیسم آبیاری، آبیاری قطره‌ای و اصلاح گونه‌های درخت به گونه‌های بومی است و تغییر زیباسازی بصری هم در بازه زمانی یک ماهه ملموس خواهد بود.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا گفت: تا آخر سال ۳۰ هزار پارکینگ در این محدوده ایجاد خواهد شد.

بسته شدن یکی از گلوگاه‌های فساد/ حرکت بهشت زهرا از حالت درآمدی به خدماتی

وی افزود: محدودیت بازه زمانی ارائه خدمات سایت یکی از گلوگاه‌های فساد و ضعف سازمان بوده و به همین دلیل از بسته شدن سایت در پایان هفته جلوگیری کردیم.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا یادآور شد: به دنبال این هستیم که این سازمان را از حالت درآمدی به سمت خدماتی تغییر جهت دهیم.

غضنفری درباره شرایط آرامستان‌های خانوادگی گفت: مقبره خانوادگی با ظرفیت ۳۰ قبر ۷۵۰ میلیون تومان است و قبور ۵۰ متری هم که ۴۰ تا ۵۰ قبر ظرفیت دارد، یک میلیارد و ۲۰۰تومان هزینه دارد.

وی درباره ایستگاه‌های میانی انتقال متوفا نیز اظهار کرد: تنها یک پایانه در سطح شهر داریم و به منظور حمل راحت پیکرها و توزیع این پایانه‌ها را در برنامه داریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید