جشنواره کارلووی واری برندگان خود را شناخت

    کد خبر :840245
جشنواره کارلووی واری برندگان خود را شناخت

جایزه گوی بلورین بهترین فیلم جشنواره کارلووی واری به فیلم «تا جایی که می‌توانم راه بروم» ساخته «استفان آرسنویچ» رسید.

پنجاه و پنجمین دوره جشنواره فیلم کارلووی واری در کشور جمهوری چک با معرفی برندگان جوایز گوناگون به کار خود پایان داد و در نهایت فیلم «تا جایی که می‌توانم راه بروم» ساخته «استفان آرسنویچ» محصول مشترک صربستان و فرانسه موفق به کسب جایزه بزرگ هیات داوران (گوی بلورین بهترین فیلم) به همراه جایزه نقدی ۲۵ هزار دلاری از این رویداد سینمایی شد. «ابراهیم کوما» نیز برای بازی در این فیلم جایزه بهترین بازیگر مرد را به خانه برد.

همچنین جایزه ویژه هیات داوران به ارزش ۱۵ هزار دلار به فیلم «هر دقیقه» ساخته «اریکا نیکووا» از کشور میزبان جمهوری چک رسید و «دتریش بروگمان» سینماگر آلمانی نیز برای ساخت فیلم «No» بهترین کارگردان جشنواره نام گرفت.

«امانوئب لوئیسل» هم برای نقش‌آفرینی در فیلم «جنگ‌ها» از کانادا برنده جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره شد.

همچنین فیلم «زاتاپوک» ساخته «دیوید اوندریچک» محصول مشترک چک و اسلواکی موفق به کسب عنوان بهترین فیلم از نگاه مخاطبان جشنواره شد و جایزه بزرگ بخش «شرق غرب» کارلووی واری نیز به فیلم «نوچا» ساخته «ولادیمیر مونکوئف» از روسیه اعطا شد. همچنین فیلم «خواهری» به کارگردانی «دینا دونا» محصول مشترک مقدونیه شمالی، کوزوو و مونته نگرو تقدیر ویژه هیات داوران بخش «شرق غرب» جشنواره کارلووی واری امسال را دریافت کرد.

به گزارش ایسنا، پنجاه‌وپنجمین جشنواره فیلم کارلووی واری که از تاریخ ۲۰ تا ۲۸ اوت (۲۹ مرداد تا ۶ شهریور) در جمهوری چک برگزار شد، امسال در بخش غیررقابتی افق‌ها میزبان دو فیلم ایرانی «قصیده گاو سفید» ساخته بهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم و «جاده خاکی» به کارگردانی پناه پناهی نیز بود. همچنین فیلم سینمایی «امتحان» به کارگردانی شوکت امین کورکی و به نویسندگی مشترک شوکت امین کورکی و محمدرضا گوهری فیلمنامه‌نویس ایرانی و محصول مشترک اقلیم کردستان عراق و کشورهای آلمان و قطر در نخستین حضور جهانی خود در بخش رقابتی اصلی جشنواره حضور داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید