جسد 2 کارگر معدن ارزوئیه کشف شد

  • حوادث
  • یکشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۱ ۱۰:۰۲
    کد خبر :926741
جسد 2 کارگر معدن ارزوئیه کشف شد

عملیات جست‌وجو برای پیدا کردن آخرین کارگر گرفتار زیر آوار ریزش معدن کروم در ارزوئیه کرمان با کشف جسد پسر نوجوان پایان یافت.

ظهر پنجشنبه 30 تیر دو برادر 14 و 16 ساله که در حال کار در معدن روباز کرومیت در روستای چیل‌آباد بودند ناگهان بر اثر ریزش کوه و دیواره‌های معدن زیر آوار گرفتار شدند. یک راننده بیل مکانیکی نیز که در حال کار بود زیر آوار مدفون شد. با اعلام موضوع به هلال احمر و اورژانس امدادگران با وجود صعب العبور بودن محل حادثه در سریع ترین زمان ممکن خود را به محل رسانده و موفق شدند پسر 14 ساله را نجات دهند و به بیمارستان منتقل کنند اما از برادر 16 ساله‌اش و راننده لودر خبری نبود.

با این حال امدادگران با استفاده از تجهیزات و خودروهای سنگین عملیات آوار‌برداری را ادامه داده و با وجود ریزش مداوم کوه که کار را سخت کرده بود سرانجام شامگاه جمعه موفق شدند پیکر امید 40 ساله راننده لودر را از زیر آوار بیرون بکشند.

به‌گزارش ایران، محمد امیرخانی، معاون امداد و نجات هلال احمر کرمان با اشاره به شرایط جوی ناپایدار و سختی عملیات در گرمای طاقت‌فرسای ۴۷ درجه سانتیگراد گفت: ریزش‌های مکرر دیواره‌های معدن عملیات جست‌وجو را دشوار کرده بود. با این حال نیروهای امدادی همچنان با استفاده از امکانات تخصصی در جست‌وجوی کارگران محبوس زیر آوار بودند که شامگاه جمعه جسد راننده بیل مکانیکی را بیرون کشیدیم و ۴ تیم امدادی شامل تیم‌های جست‌وجو در آوار، آنست و واکنش سریع در منطقه عملیات جست‌وجو را برای پیدا کردن پسر 16 ساله ادامه دادند و ظهر شنبه اول مرداد پس از دو روز عملیات نفسگیر سرانجام پیکر این کارگر نوجوان نیز کشف شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید