جزییات دریافت سهام عدالت متوفیان

    کد خبر :1053733
جزییات دریافت سهام عدالت متوفیان

وراث فوت‌شدگان حداکثر تا ۱۰ اسفند برای دریافت ارث سهام عدالت متوفای خود اقدام کنند.

ابراهیم قنبرپور، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گیلان گفت: وارثان متوفیانی که تاریخ فوت آنها تا تاریخ ۱۳۹۹/۵/۱ است، برای دریافت سهام عدالت امسال و سال‌های گذشته، به کارگزاری‌های بورس، بانک‌های عامل و دفاتر پیشخوان دولت در شهرستان خود مراجعه کنند.

قنبرپور افزود: وراث فوت‌شدگان حداکثر تا ۱۰ اسفند برای دریافت ارث سهام عدالت متوفای خود اقدام کنند. مراجعه کنندگان کپی کارت ملی و صفحه اول شناسنامه متوفی، اصل یا کپی کارت ملی و صفحه اول شناسنامه همه وراث قید شده در گواهی انحصار وراثت و اصل یا کپی گواهی حصر وراثت را به همراه داشته باشند.

به گزارش اکو ایران، به گفته مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گیلان، بانک‌های ملی، ملت، تجارت و پارسیان برای ثبت اطلاعات وراث متوفی در این استان در نظر گرفته شده‌اند.

نحوه مشاهده وضعیت سهام متوفی

او تصریح کرد: یکی از ورثه به عنوان نماینده از طرف دیگر وراث که اطلاعاتش در سامانه سجام ثبت شده می‌تواند برای انجام کار‌های اداری در این خصوص اقدام کند.

قنبرپور اشاره کرد: فرآیند تقسیم سهام عدالت بین وراث ۲ روز زمان می‌برد. وی گفت: اشخاص دارای سجام بورس، بعد از ورود به درگاه یکپارچه ذی‌نفعان بازار سرمایه، به نشانی ddn.csdiran.ir می‌توانند از طریق گزینه «امور سهام عدالت متوفی» با وارد کردن کد ملی و تاریخ تولد متوفی از وضعیت سهام عدالت متوفی استعلام بگیرند.

وی یادآوری کرد: کسانی که از قبل برای تقسیم ارث و گرفتن انحصار وراثت در دفاتر پیشخوان دولت و یا دفاتر الکترونیک قضایی ثبت نام کرده‌اند به نام نویسی دوباره نیاز ندارند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید