جزییات جدید از تصویب لایحه عفاف و حجاب

  • سیاسی
  • سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ ۱۷:۰۰
    کد خبر :1012260

حسینعلی حاجی دلیگانی ، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به تصویب لایحه عفاف و حجاب‌ در این کمیسیون بیان کرد: تلاش و اهتمام بسیار خوب و جدی در جریان بررسی این لایحه صورت گرفت. می توان گفت اصلاحیات انجام شده در این لایحه کاری است که همراه با عقلانیت، و توجه به نیازهای روز جامعه است.

وی ادامه داد: از نظرات کارشناسان نیز به خوبی استفاده شد و تلاش شد تا در هر ماده، بند، جزء و تبصره ای که تصویب می شود تمام ابعاد دیده و بررسی گردد. هرچند قطعا هر لایحه یا مصوبه ای با اشکال روبروست و ممکن است با نگرش های متفاوت بتوان آن را بهتر کرد. ما نیز نمی گوییم این لایحه هیچ اشکالی ندارد و خالی از اشکال است.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه هنوز 10 روز از بارگذاری این گزارش در کمیسیون به نگذشته است و چنانجه افراد پیشنهادات تکمیلی برای استحکام بیشتر این قانون دارند می توانند به نمایندگان مجلس ارائه دهند تا پیش از بررسی در صحن علنی در سامانه ارائه شود، گفت: نمایندگان می تواند پیشنهادات خود را در قالب اصلاح جزئی یا کلی تا روز جمعه آینده در سامانه بارگذاری کنند و پیشنهادات چاپ شده هنگام طرح در مجلس قابل ارائه خواهد بود

این عضو کمیسیون حقوقی مجلس در توضیح تفاوت این مصوبه با لایحه ابتدایی دولت، تاکید کرد: این مصوبه از لحاظ حجم در قیاس با لایحه دولت متفاوت است. مواد لایحه دولت بسیار کمتر بود اما در گزارش اصلاحی کمیسیون حقوقی، حدود 60 ماده ابه این لایحه اضافه شده که در مجموع به 70 ماده رسیده است. در لایحه دولت و قویه قضائیه بیشتر جنبه سلبی کار دیده شده بود.

او ابرازکرد: اما آنچه در کمیسیون حقوقی مصوب شد علاوه بر مواردی که حالت سلبی داشت، ابعاد دیگر را نیز شامل می شد. از آنجا که حجاب از ضروریات دین اسلام است و نمی توانیم بگوییم تخلف است، نبودن آن جرم است 4 مورد مجرمانه تعریف گردید؛ بی حجابی، بی عفتی، بد پوششی و برهنگی.

حاجی دلیگانی درانتها تشریح کرد: در این قانونگذاری وظایف حدود 40 دستگاه دولتی و غیردولتی تبیین شد. امید است این لایحه به زودی در صحن مجلس نیز مصوب شود و پایه گذاری خوبی برای حجاب که موضوع مهم جامعه است، باشد. بنابراین با احتساب رفت و برگشت های بین صحن علنی و کمیسیون پیش بینی می کنیم که تا پایان ماه صفر این لایحه در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد.

افکارنیوز/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید