جزییات بازگشایی سینماها از 18 اردیبهشت

    کد خبر :807916
جزییات بازگشایی سینما

ترکیب فیلم‌ها همان فیلم‌هایی خواهد بود که در اکران نوروزی به نمایش درآمدند و روز یکشنبه این هفته شورای صنفی نمایش در این زمینه تصمیم‌گیری خواهد کرد.

محمدرضا فرجی مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی در گفتگو با مهر درباره بازگشایی سینماها بیان کرد: با توجه به مصوبات روز ۱۶ اردیبهشت‌ماه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر اینکه مشاغل گروه یک و گروه دو در وضعیت قرمز می‌توانند فعال باشند، سینماها هم که جزو ردیف شغلی دو هستند از روز شنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه بازگشایی خواهند شد. البته هیچ سینمایی از ابتدای همه‌گیری کرونا «ملزم» به بازگشایی نبوده بلکه هر سینمایی مایل باشد می‌تواند فعال باشد مشروط بر اینکه بتواند ضوابط و مقررات مربوط به دوران کرونا را رعایت کند چون شاید برخی از سینماها امکانش را نداشته باشند.

وی افزود: با توجه به اینکه وضعیت همچنان قرمز است، پروتکل‌ها بسیار سفت و سخت‌تر در سینماها اعمال می‌شود، خود ستاد مقابله با کرونا هم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را سخت‌تر گرفته است. اگر صنفی فعال باشد و این موارد را رعایت نکند، پلمپ می‌شود. قطعاً ما هم در سازمان سینمایی گروه‌های ناظر را فعال‌تر و به صورت جدی‌تری به این موضوع توجه می‌کنیم.

فرجی اظهار کرد: ترکیب فیلم‌ها همان فیلم‌هایی خواهد بود که در اکران نوروزی به نمایش درآمدند و روز یکشنبه این هفته شورای صنفی نمایش در این زمینه تصمیم‌گیری خواهد کرد.

این مدیر سینمایی درباره وضعیت اکران عید فطر با توجه به بازگشایی سینماها بیان کرد: ما باید ببینیم کدام یک از تهیه‌کنندگان متقاضی اکران فیلم هستند. به نظرم مصوبه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا مصوبه بسیار خوبی است که در وضعیت قرمز هم اگر اصناف به طور کامل پروتکل‌ها را رعایت کنند، می‌توانند فعال باشند. از همین رو این موضوع به تهیه‌کنندگان انگیزه می‌دهد که به اکران آثار خود بپردازند.

وی در پایان درباره فیلم‌هایی که با تعطیلی سینماها مواجه شدند، توضیح داد: همان مصوبه سابق ستاد مقابله با کرونای سازمان سینمایی شامل این فیلم‌ها می‌شود. شورای صنفی هم این شرایط را برای فیلم‌ها ایجاد می‌کند که مادامی که فیلم‌ها فروش داشته باشند و تهیه‌کنندگان مایل به ادامه اکران باشند، این اتفاق رخ بدهد و سقف نمایش افزایش پیدا کند.

فیلم سینمایی «خورشید» ساخته مجید مجیدی، «هفته‌ای یک بار آدم باش» به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی، «لاله» ساخته اسدالله نیک‌نژاد، «خون شد» ساخته مسعود کیمیایی و «تکخال» ساخته مجید مافی ترکیب فیلم‌های اکران نوروزی را تشکیل می‌دادند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید