جزئیات ورود پلیس به پرونده قلع و قمع درختان در شمال تهران

    کد خبر :604024

به دنبال اعلام خبری مبنی بر دستگیری عامل قطع درختان در الهیه تهران، رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت تهران بزرگ جزئیات این عملیات را تشریح کرد.

روزگذشته یکی از اعضای شورای شهر تهران در حساب توئیتری خود از دستگیری فردی که اقدام به قطع چند اصله درخت در شمال تهران کرده بود، خبر داده و اعلام کرده بود که این اقدام از سوی پلیس انجام شده است. در همین راستا سرهنگ سعید راستی به تشریح جزئیات این پرونده پرداخت و گفت: مدتی قبل پرونده‌ای در خصوص قطع درختان با شکایت شهرداری منطقه یک و سازمان بوستان‌های شهرداری تهران به دادسرای ویژه شهرداری ارجاع شد و پس از انجام اقدامات اولیه، پرونده منجر به صدور رای و دستور دستگیری عامل قطع درختان به پلیس امنیت تهران بزرگ داده شد.

وی ادامه داد: ماموران پلیس در عملیاتی اقدام به شناسایی محل زندگی عامل قطع درختان در محدوده شهرک غرب و اواخر هفته جاری او را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند که این فرد در بازجویی‌های انجام شده به جرم خود در خصوص قلع و قمع ۹ اصله درخت اعتراف کرد.

رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت تهران بزرگ درباره اینکه این فرد در کدام منطقه از تهران دست به چنین اقدامی زده است، گفت: قطع درختان در محدوده خیابان شریعتی در منطقه یک شهرداری تهران رخ داده بود و بر اساس شواهد موجود تمامی درختان جزو درختان تنومند و چندین ساله این محدوده بودند که در یکی از خانه‌های قدیمی این محدوده قرار داشتند و گویا بنا بوده عملیات ساخت و ساز در آن انجام شود و درختان مانع این کار بودند.

راستی با بیان اینکه فرد دستگیر شده مردی حدودا ۴۸ ساله است،اظهارکرد: تحقیقات درمورد این پرونده همچنین چندین پرونده مشابه دیگر که رسیدگی به آن از سوی دستگاه قضایی به ما واگذار شده است، ادامه دارد.

به گزارش ایسنا ،رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت تهران بزرگ در مورد متهم این پرونده نیز اظهارکرد: متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده به دادسرا منتقل و در آنجا با صدور رای روانه زندان شد.

وی در پایان از شهروندان خواست که مواردی نظیر قطع درختان در سطح شهر را به شهرداری تهران و نیز پلیس گزارش دهند تا با آن برخورد شود.

روز گذشته، حجت نظری – عضو کمیسیون حقوقی شورای شهر تهران – با اعلام این خبر در توئیتر نوشت: « گرچه تمام تلاشمان حل بدون بگیر و ببند مسائل و مشکلات شهری است اما اگر حق مردم شهر ضایع شود، با تمام توان مقابل آن خواهیم ایستاد. در یکی از آخرین این تلاش‌ها فردی که اقدام به قطع چندین اصله درخت در شمال تهران کرده بود، با شکایت مدیریت شهری از سوی پلیس دستگیر شد.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید