جزئیات جلسه اعضای کنگره آمریکا با سازمانی که به دنبال براندازی در ایران است

    کد خبر :887867
جزئیات جلسه اعضای کنگره آمریکا با سازمانی که به دنبال براندازی در ایران است

تعدادی از اعضای سنا و مجلس نمایندگان آمریکا، با برخی گروهک‌های ورشکسته و ‌تروریستی نشست برگزار کردند.

پایگاه اینترنتی صدای آمریکا نوشت: «سازمان جوامع ایرانیان آمریکا» که می‌گوید به‌دنبال براندازی در ایران است، روز جمعه جلسه‌ای با حضور تعدادی از اعضای کنگره از هر دو حزب برگزار کرد.

در این نشست، برد شرمن عضو و جو ویلسون عضو جمهوری‌خواه کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان و همچنین بیوه رجوی سخنرانی کردند. صدای آمریکا همچنین می‌گوید که «اتحادیه ملی برای دموکراسی در ایران» کنفرانسی یک‌روزه با عنوان «کنفرانس ایران» در واشنگتن برگزار کرد. در این کنفرانس، احتمال آزادی زندانیان دوتابعیتی در ایران در قبال دریافت پول، وضعیت پس از احیای توافق برجام و وضعیت اقتصاد و جامعه ایران بررسی شد.

مایکل والتز نماینده جمهوری‌خواه کنگره که از سخنرانان این کنفرانس بود در حاشیه کنفرانس به بخش فارسی صدای آمریکا گفت «متأسفانه از وقتی عقب‌نشینی از کمپین فشار حداکثری علیه ایران را شاهد بوده‌ایم، می‌بینیم که فعالیت گروه‌های نیابتی ایران از لبنان گرفته تا عراق و یمن افزایش یافته است. در یمن شاهد حملات پهپادی و موشکی پیچیده هستیم که علیه فرودگاه‌ها و منابع تولید انرژی انجام می‌شود. هنوز می‌بینیم آمریکایی‌ها به گروگان گرفته می‌شوند، موشک‌های بالستیکی تولید و شلیک می‌شوند و مسابقه‌ای برای غنی‌سازی بیشتر اورانیوم در جریان است.»

والتز افزود: «به‌نظرم دولت جدید ایران باور دارد که می‌تواند به نقطه‌ گریز برسد ولی به موازات آن شاهد هستند که کارزار امتیازدهی حداکثری از سوی دولت فعلی آمریکا اجرا می‌شود. متأسفانه ما از فشار حداکثری به امتیازدهی حداکثری برای حل این بحران، چرخش کردیم.»

به گزارش کیهان، در پنل حمایت‌ها و بررسی‌های آمریکایی‌های ایرانی‌تبار، نحوه کمک و دیدگاه‌های فعالان بررسی شد. خسرو سمنانی یکی از حاضران در این پنل نسبت به قراردادهایی که ایران با چین بسته و ممکن است با روسیه ببندد، اظهار نگرانی کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید