جزئیات جدید صورت حساب‌های مالیاتی/ زیر بار مالیات بر ارزش افزوده مضاعف نروید

    کد خبر :1053024
حساب‌های مالیاتی

معاون پژوهشی سازمان مالیات با اشاره به اینکه صورت حساب‌های الکترونیکی مالیاتی، شماره‌های منحصر به فرد ۲۲ کاراکتری دارد، گفت: اقلام و اطلاعات آنها براساس نوع کسب و کار توسط سازمان امور مالیاتی تعیین شده است.

اشکان هراتی، معاون پژوهشی سازمان مالیات، با بیان اینکه مواردی که بعضا در میادین میوه و تره‌بار یا سایر مراکز دیده می‌شود، صورت حساب الکترونیک نیست گفت: «صورت حساب‌های الکترونیکی مالیاتی شماره‌های منحصر به فرد 22 کاراکتری دارد.»

هراتی در ادامه اضافه کرد: اقلام و اطلاعات آنها بر اساس نوع کسب و کار توسط سازمان امور مالیاتی تعیین شده است. همه کالاها و خدمات که برای آنها صورت حساب صادر می‌شود، شناسه کالای آنها مشخص است. بر همین اساس رقم مالیات بر ارزش افزوده هر کسب‌وکار نیز مشخص است.

او با اشاره به اینکه در صورت‌حساب الکترونیکی، در نهایت میزان مالیات ارزش افزوده‌ای که برای آن کالا باید دریافت شود، کاملا مشخص است، تاکید کرد که اگر فردی صورت حساب الکترونیک صادر نمی‌کند، از او خرید نکنید. از اول دی ماه کلیه اشخاص و کسب‌وکارها موظف هستند صورت حساب الکترونیکی صادر کنند.

رئیس سازمان امور مالیاتی از افزایش معافیت مالیاتی سالانه اصناف به ۱۴۴ میلیون تومان در سال 1403 خبر داد.

به طور مثال برای مراجعه به یک رستوران یکی از مواردی که باید به آن توجه شود صدور صورت حساب الکترونیکی است. اکثر رستوران‌های معتبر مشمول این قانون هستند و آن را اجرا می‌کنند. کسانی که صورت‌حساب الکترونیک صادر می‌کنند دیگر ممکن نیست که از خریدار مالیات ارزش افزوده مضاعف دریافت کنند و یا از کالای معاف از ارزش افزوده، مالیات دریافت کنند.

به گزارش اکوایران، معاون پژوهشی سازمان مالیات گفت: خود صورت حساب الکترونیک این مسئله را شفاف می‌کند. بنابراین اگر برای خرید کالا و خدمات مراجعه کردید و فروشنده قصد داشت تا رقم اضافه‌ای را برای مالیات ارزش افزوده درج کند، باید بدانید که رقم مالیات ارزش افزوده یک بار در قیمت نهایی کالا در نظر گرفته شده است و نیازی به پرداخت مالیات مضاعف نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید