جزئیات جدید از حمله تروریستی شاهچراغ/ نوروزاف چگونه با داعش ارتباط گرفت؟

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ ۱۲:۴۶
    کد خبر :1015397
تروریست شاهچراغ

رحمت‌الله نوروزاف عامل حمله تروریستی شاهچراغ با اسم تشکیلاتی «سلمان اسلم‌یار» ابتدا از طریق فضای مجازی با یکی از سرپل‌های داعش ارتباط می‌گیرد.

بر اساس گزارش تسنیم، رحمت‌الله نوروزاف با اسم تشکیلاتی «سلمان اسلم‌یار» ابتدا از طریق فضای مجازی با یکی از سرپل‌های داعش ارتباط می‌گیرد.

وی سپس برای همکاری عملیاتی با داعش به ترکیه می‌رود و آنجا عملاً عضوی از داعش می‌شود.

نوروزوف تاجیک‌تبار سپس به افغانستان می‌رود و آنجا نزدیک به 3 ماه تحت آموزش‌های داعش برای عملیات تروریستی مدنظر قرار می‌گیرد و نهایتاً برای اقدام تروریستی وارد ایران می‌شود و در 22 مرداد جنایت خود را رقم می‌زند.

همچنین نائب رئیس کمیسیون ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به ایسنا گفته است: فردی که این اقدام تروریستی را انجام داده اصالتا تاجیکی است، در روسیه تحصیل کرده و در یکی از کشورهای همسایه آموزش دیده است. این فرد به دنبال عملیات تروریستی در ایام عاشورا در شیراز بود که موفق نشد. نهایتا رفت‌وآمدهایی در حرم شاهچراغ داشته و کاملا وضعیت را شناسایی کرده و بعد با اسحله‌ای مجهز به ۷ خشاب و ۲۷۰ تیر آماده می‌کند. قصد او حمله در زمان نماز به نمازگزاران بوده تا تلفات سنگین‌تری داشته باشد.

وی ادامه داد: این فرد از در باب‌المهدی وارد می شود که کل عملیات اقدام و دستگیری ۲۴ ثانیه طول می‌کشد و موفق به عملیات گسترده نمی‌شود. این فرد توسط نیروهای حفاظتی سپاه و یکی از خادمان حراستی حرم دستگیر می شود که اکنون در اختیار نهادهای امنیتی و در حال بازجویی است. ۱۱ نفری که با او همکاری داشتند نیز توسط نیروهای اطلاعاتی سپاه و انتظامی دستگیر شدند.

حیدری تاکید کرد: موضوع مهم، چگونگی اقدام تروریستی و همکاری گروه‌ها است که ما قطعا در جمع‌بندی به آن می‌پردازیم ضمن آنکه بعد از ظهر هم جلسه جمع‌بندی در شورای تامین استان برگزار می‌شود که ماحصل بازدید و نتایج به دست آمده در قالب گزارشی به کمیسیون امنیت ملی ارائه خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید