جزئیات تغییرات جدید در کابینه دولت سیزدهم

  • سیاسی
  • سه شنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ ۱۵:۳۵
    کد خبر :987209
جزئیات تغییرات جدید در کابینه دولت سیزدهم

سخنگوی دولت از سه تغییر در کابینه سیزدهم خبر داد.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت امروز (سه شنبه) در اخبار ساعت ۱۴ شبکه یک سیما در رابطه با تغییرات در کابینه دولت سیزدهم ضمن تسلیت ایام شهادت مولای متقیان، اظهار داشت: همانطور که در گزارش شما اشاره شد، رویه و برنامه دولت سیزدهم از آغاز فعالیت این بود که مدیران، فرآیندها و رویه‌ها به صورت مستمر مورد ارزیابی قرار گیرند. در دیلم نوروزی خود نیز مجدد روی این موضوع تاکید داشتند که این رویه ثابت دولت خواهد بود.

وی عنوان کرد: این تغییر و تحولات یا به مناسبت ارزیابی‌ها و یا بر اساس شرایط یا اولویت‌های موجود و نیاز روز کشور انجام گرفته است. در همین زمینه امروز سه تغییر را در مجموعه کلان دولت که نهایی شده است اعلام می‌کنیم.

سخنگوی دولت گفت: اولین تغییر مربوط به سازمان برنامه و بودجه است و جناب آقای «منظور» رئیس سابق سازمان امور مالیاتی کشور که تجربه مدیریتی بسیار موفقی در این سازمان داشتند و به عنوان معاون سازمان برنامه و بودجه هم سابقه درخشانی داشتند و همچنین با توجه به سوابق مدیریتی ایشان در حوزه‌های مختلف و تخصص ایشان در دکتری اقتصاد، به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور منصوب شدند.

وی اضافه کرد: البته آقای میرکاظمی از اوایل سال گذشته به واسطه عارضه قلبی چند مرتبه از رئیس جمهور خواستند مسئولیت خود را منتقل کنند و حجم کاری شأن کاهش پیدا کند و نظر رئیس جمهور این بود که به دلیل اینکه در اثنای فرایند تصویب بودجه ۱۴۰۲ بودیم این فرایند نهایی شود و امروز که بودجه نهایی شد این انتصاب صورت گرفت. البته از خدمات دکتر میرکاظمی به عنوان مشاور در تیم اقتصادی استفاده خواهد شد.

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: در حوزه وزارت جهاد کشاورزی، سال گذشته با توجه به شرایط جهانی که اتفاق افتاد؛ به ویژه جنگ اوکراین شاهد مشکلاتی در تأمین غذا و امنیت غذایی در سطح جهان بودیم و با مدیریت دکتر ساداتی نژاد کشور در این زمینه دچار مشکل نشد اما با توجه به تورم‌های جهانی ناشی از جنگ اوکراین و تورم‌های ناشی از رکود دوره کرونا و با ارزیابی‌های صورت گرفته رئیس جمهور تصمیم گرفتند در این حوزه تغییراتی صورت گیرد و «سید محمد آقا میری» رئیس کنونی نظام دامپزشکی کشور که تجربه موفقی در این زمینه دارند با توجه به سوابق موفق مدیریتی، به عنوان سرپرست وزارت جهاد کشاورزی انتخاب شدند و از توان مدیریتی دکتر ساداتی نژاد در بخش‌های دیگر دولت استفاده خواهد شد.

به گزارش مهر، وی در پایان گفت: تغییر سوم مربوط به حوزه صندوق نوآوری و شکوفایی کشور است که با توجه به اولویت حوزه‌های نوآوری و شکوفایی طبق نظر رئیس جمهور دکتر «خیاطیان» با توجه به سوابق و تجارب در حوزه‌های علم و فناوری و حوزه‌های حمایتی در این زمینه به عنوان مدیر عامل صندوق نوآوری و شکوفایی منصوب شدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید