جزئیات تازه‌ترین کنسرت ارکستر سمفونیک تهران

    کد خبر :528637
ارکستر سمفونیک تهران

مجموعه دولتی ارکستر سمفونیک تهران در حالی دومین کنسرت خود در سال ۹۸ را برگزار می‌کند که همچنان از نحوه حضور شهرداد روحانی رهبر دائم این مجموعه در پروژه‌ های سال جدید خبری نیست.

جزئیات تازه‌ترین کنسرت ارکستر سمفونیک تهران از مجموعه‌های دولتی تحت نظر بنیاد فرهنگی هنری رودکی در حالی اعلام شده که همچنان از نحوه حضور شهرداد روحانی رهبر دائم این ارکستر در فهرست کنسرت‌های این مجموعه خبری نبوده و یک رهبر مهمان دیگر عهده دار برگزاری دومین کنسرت ارکستر در سال ۹۸ خواهد بود.

اعلام برنامه‌های کنسرت ارکستر سمفونیک تهران که طی ادوار گذشته نیز طبق یک روال معمول علاوه بر حضور شهرداد روحانی به عنوان رهبر دائم ارکستر و مدیر هنری با حضور رهبر مهمان میزبان مخاطبان بود، در شرایطی اطلاع رسانی می‌شد که این آهنگساز و رهبر ارکستر حتی در اغلب تمرین‌ها و اجراهایی که خود به عنوان رهبر ارکستر حضور پیدا نمی‌کرد، حضور فیزیکی مؤثری داشت اما با آغاز سال جدید و با گذشت اجرای یک کنسرت در تالار وحدت هنوز خبری از شهرداد روحانی در برنامه‌های ارکستر سمفونیک تهران نیست. ضمن اینکه بنیاد فرهنگی هنری رودکی هم همچنان جزئیات مشخصی از فعالیت‌های ارکسترهای تحت نظر خود در سال ۹۸ را اعلام نکرده تا مخاطبان و اهالی رسانه فعلاً فقط در جریان کنسرت‌های فروردین و اردیبهشت ماه این مجموعه‌ها قرار بگیرند.

اولین کنسرت ارکستر سمفونیک تهران در سال ٩٨ با ترکیب جدیدی از نوازندگان به رهبری مهمان منوچهر صهبایی رهبر ارکستر مطرح موسیقی کشورمان روز سوم اردیبهشت ماه با ترکیب تغییر یافته‌ای از نوازندگان قدیمی و جدید در تالار وحدت تهران برگزار شد. در این اجرا سمفونی شماره ١۹ «ونیزی» در رماژور اثر آنتونیو سالی‌یری، کنسرتو در رمینور برای ابوا و ارکستر اثر لودویک آگوست لوبرن با تک نوازی ابوا آسمان اسماعیل زاده، آداجیو؛ تم و واریاسیون برای ابوا و ارکستر با تکنوازی ابوا پارمیدا سلطانی آثاری بودند که در بخش اول کنسرت اجرا شدند. در بخش دوم نیز سمفونی شماره پنج فرانس شوبرت در سی بمل ماژور پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

دومین کنسرت این مجموعه هم روزهای پنجشنبه ۲۷ و جمعه ۲۸ خرداد با رهبری مهمان نصیر حیدریان از هنرمندانی که پیش از این نیز همکاری‌هایی با مجموعه ارکستر سمفونیک تهران داشت در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود. این هنرمند در سی و چهارمین دوره برگزاری جشنواره موسیقی فجر نیز همراه با ارکستر «رتوریک» قطعاتی را در حوزه موسیقی کلاسیک پیش روی مخاطبان قرار داد. در این کنسرت اورتور «اجراگر» از موتزارت، کنسرتو ساکسیفون از اریک لارسون، سمفونی شماره سه در لامینور اثر مندلسون از جمله قطعاتی هستند که برای مخاطبان اجرا می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید