جزئیات احداث آرامستان جدید در پایتخت

    کد خبر :815183
جزئیات احداث آرامستان جدید در پایتخت

آخرین نشست از سلسله نشست‌های ارائه گزارش عملکرد معاونین شهرداری تهران با حضور پیروز حناچی شهردار تهران و با همراهی جوادی یگانه معاون اجتماعی و فرهنگی و یزدانی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران برگزار شد.

پیروز حناچی در این نشست خبری با بیان اینکه پذیرش مدیریت بوستان‌های جنگلی و نگه داری از آن‌ها که از سوی شهرداری در شرایط خشکسالی و حتی ترسالی پذیرفته شده است، گفت: این مسئولیت به دلیل اینکه سازمان جنگل‌ها امکان نگه داری نداشت، پذیرفتیم.
وی ادامه داد: شرایط آتش نشانی با قبل از حادثه پلاسکو قابل مقایسه نیست، توزیع ایستگاه‌ها در کاهش زمان رسیدن به محل حادثه مؤثر بوده است و با توافق با سازمان اورژانس آمار اورژانس از ۲۹ دقیقه به ۱۵ دقیق کاهش داشته است.

شهردار تهران گفت: تلاش شده اقدامات با نگاه اجتماعی انجام شود و در زمینه پسماند اقداماتی را تحت عنوان گلماند اجرا شد که شهروندانی که به تفکیک زباله بپردازند، از طریق گلدان و کتاب تقدیر می‌شوند.

حناچی گفت: زیباسازی جور سازمان‌های متولی فرهنگی را به دوش می‌کشد. هرچند ابزار‌های قوی‌تری داریم، اما دیگر سازمان‌های تبلیغاتی هم مسئولیت‌هایی دارند.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم به همه معضلات شهر نگاه اجتماعی داشته باشیم، چون کم هزینه و پر بازده است.

حناچی گفت: مخازن آب اضطراری و بازچرخانی آب که معادل ایجاد یک سد مجازی با چرخه مجدد آب و پساب بود که در این دوره به آن رسیدگی شد.

مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران در این نشست خبری، گفت: در حوزه خدمات شهری اولین موضوع مسأله فضای سبز است. در ۴ سال گذشته، ۸۹ بوستان به مساحت ۱۵۴ هکتار به تهران اضافه شد و کل بوستان‌های تهران به ۲۳۰۰ عدد رسید.

او ادامه داد: در این مدت از محل درآمد حفظ و گسترش و قطع اشجار، ۲۱ قطعه از باغات تملک شد.

او با اشاره به مناطقی که سرانه فضای سبز آن‌ها کمتر از استاندارد است گفت: مناطق ۷،۸،۱۰،۱۱ و ۱۷ سرانه‌شان پایین و کمتر از ۶ متر مربع است.

یزدانی افزود: ۲۳ باغ در نوبت تملک هستند که توسط مناطق اقدامات مربوط به آن‌ها انجام می‌شود.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه در ۱۷ محله بوستان نداشتیم گفت: ۸ محله دارای بوستان شده است وتامین بوستان در ۹ محله باقی مانده است.

یزدانی در ادامه با اشاره به کمربند سبز تهران گفت: ۴هزار و ۷۲۰ هکتار به کمربند سبز تهران اضافه شد.

او با بیان اینکه تفاهمنامه‌های مربوط به جنگل‌ها مربوط به ۵۰ سال پیش است اظهار کرد:، اما آن را مستند کردیم و در تفاهمنامه شهرداری با جهاد کشاورزی بهره برداری از ۲۲ هزار هکتار از جنگل کاری‌های داخل حریم و محدوده تهران به شهرداری واگذار شد. حدود ۶۰ درصد از تفاهمنامه‌ها در این زمینه انجام شده است و منطقه ۴،۵ و ۲۲ و قسمتی از منطقه ۱ در هفته آتی به نتیجه می‌رسد.

یزدانی با اشاره به تفاهم نامه با وزارت نیرو گفت: ۴ موضوع در این تفاهمنامه پیگیری می‌شود که مربوط به قنوات، پساب، چاه‌ها و تصفیه خانه‌های محلی در روددره‌ها است. در تفاهم سال ۱۴۱۰ معلوم شده است که کدام چاه‌ها مجاز به استفاده و کدام‌ها حذف شود. در سال ۱۴۰۰ در منطقه ۱،۲۵،۶،۱۸و ۲۰ چهار مورد عملیاتی شده است و بیش از ۶۰ درصد پیشرفت داریم.

او درباره تامین مخازن اضطراری گفت: ایجاد مخازن آب اضطراری در ۳۷۴ بوستان در دستور کار است که تاکنون ۴۰ مورد از آن اجرایی است و ۶۰ عدد در برنامه امسال است.

او همچنین درباره سازمان میادین میوه و تره بار گفت: ۵۷ بازار جدید در این دوره اضافه شده است که به جز پروژه‌هایی است که بازسازی در آن انجام شده است. مناسب سازی در سازمان فضای سبز، میادین و زیباسازی انجام شده است که در سازمان میادین این رقم ۱۱۵ میدان بوده است. در تهران میانگین اختلاف قیمت در بازار‌های تحت پوشش شهرداری و بیرون ۳۵ درصد تفاوت دارد.

او درباره حوزه آتش نشانی گفت: تا پایان سال ۹۹، ۱۴ ایستگاه آتش نشانی اضافه شده است و ۶ ایستگاه دیگر تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد. طی این مدت در مجموع ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه تامین تجهیزات و ساخت ایستگاه داشته‌ایم.

به گزارش دانشجو، یزدانی درباره احداث آرامستان جدید در پایتخت گفت: مکان یابی آرامستان جدید در تهران در مرحله نهایی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید