جزئیاتی از کاهش حقوق‌ها توسط فیفا

  • ورزشی
  • دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ ۱۲:۳۸
    کد خبر :704182

روزنامه الاتحاد امارت در گزارشی نوشت: فیفا با ارسال توصیه‌هایی به کنفدراسیون‌های عضو در 11 صفحه و چهار بخش به بررسی موضوع شیوع بیماری کرونا و نحوه حل مشکلات ناشی از این بحران در فوتبال جهان پرداخته است.

در ابتدای این سند بر این موضوع تأکید شده است که وضعیت فعلی حاکم بر فوتبال جهان موقعیت فورس ماژور (قوه قهریه) محسوب شده و به فیفا اجازه می‌دهد طبق قانون نسبت به صدور احکام و تصمیمات نهایی در این خصوص اقدام کند که نباید مورد اعتراض قرار بگیرد، همچنین تصمیمات فدراسیون‌های کشورهای مختلف نیز در این موقعیت چنین شرایطی دارد و لازم الاجرا تلقی می‌شود.

به نوشته روزنامه الاتحاد فیفا در این سند و در موضوع کاهش مبلغ دستمزد بازیکنان توپ را به زمین فدراسیون‌های عضو انداخته و دو پیشنهاد ارائه کرده است.

طبق پیشنهاد فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا توصیه می‌کند با راه‌حل‌های عادلانه با توجه به زیان‌ها و خسارت‌های حاصل از شیوع این بیماری و تعطیلی مسابقات فوتبال توافقی درباره کاهش و تأخیر در پرداخت دستمزد بازیکنان و مربیان صورت پذیرد و طرفین از شکل‌گیری دعواهای قضایی جدید در این خصوص خودداری کنند. همچنین به همکاری قراردادی خود ادامه داده و مانع از ورشکستگی باشگاه‌ها شوند. در پیشنهاد اول فدراسیون جهانی فوتبال باشگاه‌ها، بازیکنان و مربیان به تفاهم و توافق کردن به منظور کاهش دستمزد به میزان معقول و متناسب با دوره تعطیلی مسابقات و شرایط باشگاه‌ها تشویق شده‌اند.

در این سند همچنین ذکر شده که کارگروه ویژه فیفا توصیه‌های ویژه‌ای در این خصوص به فدراسیون‌های کشورهای مختلف خواهد داشت. همچنین از کنفدراسیون‌ها درخواست شده است نسبت به برگزاری کارگروه‌هایی در این مورد اقدام کنند و دستورالعمل‌های مناسبی جهت کاهش عادلانه و منطقی دستمزدها در اختیار باشگاه‌ها قرار گیرد.

براساس این گزارش، در بخش دوم پیشنهاد شده در صورتی که توافق لازم در این خصوص بین باشگاه و بازیکن یا مربی صورت نگیرد توصیه فیفا این است که کلیه قراردادهای حرفه‌ای موجود بین دو طرف در زمان توقف مسابقات به دلیل شیوع بیماری کرونا به حالت تعلیق درآمده و پس از آغاز مجدد رقابت‌ها به شرایط قبلی بازگردد که بر این اساس نیز بازیکنان و مربیان امکان دریافت دستمزد این مقطع را نخواهند داشت و همچنین به میزان زمان توقف مسابقات بخش پایانی قرارداد آنها تمدید خواهد شد.

در ادامه این سند فدراسیون جهانی فوتبال پیشنهادات اجرایی و قانونی درباره تمدید و تعیین میزان اعتبار مدت قراردادها همچنین تغییرات فصل نقل‌وانتقالات و آغاز مسابقات فصل آتی ارائه کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید