جزئیاتی از ایجاد بخش جدید «پروژه مقابله با ایران» در ارتش اسرائیل

    کد خبر :318948

رویارویی ایران، آمریکا و متحدان منطقه ای واشنگتن از جمله اسرائیل، عربستان و امارات وارد فاز جدیدی شده است که به عقیده بسیاری از کارشناسان این رویارویی در حال ورود به بدترین وضعیت ممکن است.

در همین رابطه، به نظر می رسد، اسرائیل، عربستان سعودی و امارات قصد دارند از فرصت ریاست جمهوری ترامپ به بهترین وجه ممکن برای ضربه زدن به ایران استفاده کنند. در واقع، آن ها با استفاده از فرصت ترامپ به دنبال فراموش کردن کابوس اوباما هستند.

در همین رابطه، اخیرا به دستور مستقیم «گادی آیزنکوت» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اسرائیل، بخش جدیدی تحت عنوان «پروژه ویژه» ارتش اسرائیل برای هماهنگی مسائل مربوط به مناقشات با ایران، راه‌اندازی شد.

به گزارش تابناک، به نوشته روزنامه «جروزالم پست» به نقل از نشریه «معاریو» آیزنکوت همچنین با صدور حکمی ژنرال «نیصان الون» رئیس سابق اداره عملیات ارتش را به عنوان اولین مسئول این پروژه منصوب کرد.

این اولین بار است که ارتش اسرائیل یک مسئول برای «پروژه مقابله با ایران» منصوب کرده که باید اقدامات در تمام حوزه‌های تقابل تل‌آویو با تهران را، از جمله برنامه هسته‌ای و حضور ایران در سوریه، هماهنگ کند.

در گذشته و زمان نخست‌وزیری «آریل شارون» و «ایهود اولمرت»، رئیس وقت سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی «موساد» یعنی «مئیر داگان» مسئول این پروژه ضد ایرانی بود، اما بعدها این پروژه به دستگاه‌های امنیتی سپرده شد.

جروزالم پست مدعی است با علنی شدن نبرد ایران و اسرائیل، انتصاب رئیس جدید برای این پروژه ویژه، اهمیت عظیم تحولات منطقه‌ای را نشان می‌دهد.

نیصان الون همچنین مسئول هماهنگی اقدامات بین اسرائیل و دستگاه‌های امنیتی آمریکا درخصوص تهران و همچنین تلاش‌ها برای براندازی نظام ایران خواهد بود.

وی باید اقدامات کلی ارتش اسرائیل علیه ایران و ارتباط بین اطلاعات ارتش و موساد را هماهنگ کرده و مستقیم به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گزارش دهد.

با افزایش نگرانی دستگاه‌های امنیتی و نظامی اسرائیل از احتمال وقوع جنگ تمام عیار با گروه‌های مقاومت در منطقه، مقامات تل‌آویو در حال آماده کردن خود برای این تقابل نظامی هستند.

به نظر می رسد «پروژه مقابله با ایران» اسرائیل چند هدف عمده را دنبال می کند:

نخست، بیرون راندن نیروهای ایران از سوریه و یا دست کم از مرزهای جنوب و جنوب غرب سوریه. در همین زمینه، دبکافایل گزارش داده که ارتش رژیم اسرائیل در حال سازمان‌دهی و استقرار گردان‌های بزرگی از نظامیان خود در مرزهای سوریه و لبنان است و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نیز به طور مداوم بر فراز مناطق مرزی و محل استقرار نظامیان خود گشت‌زنی می‌کنند.

دوم، ایجاد هماهنگی با دیگر دشمنان ایران در منطقه از جمله عربستان و امارات متحده عربی؛ به نظر می رسد تل آویو و اعراب بیش از هر زمان دیگری برای مقابله با ایران در هماهنگی به سر می برند.

سوم، ایجاد هماهنگی بیشتر با قدرت های بزرگ برای مقابله با ایران از جمله ایالات متحده و روسیه

چهارم، ایجاد ناآرامی در ایران با استفاده از نارضایتی های داخلی؛ در واقع یکی از اهداف اصلی پروژه مقابله با ایران، ناآرامی در ایران و پیشبرد مهار درونی است.

پنجم، قطع کمک های تسلیحاتی ایران به حزب الله لبنان

ششم، هماهنگی و همراهی بیشتر با تحریم های آمریکا علیه ایران

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید