جریمه 360 میلیون یورویی گوگل توسط روسیه/علت عدم حذف محتوای جنگ اوکراین

    کد خبر :926960
گوگل

گوگل به دلیل حذف نکردن محتوای مربوط به جنگ اوکراین توسط دادگاه روسیه بیش از 360 میلیون یورو جریمه شده است. سازمان نظارت بر رسانه دولتی روسیه Roskomnadzor گفته که پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدئو یوتیوب بارها ویدیوهای “ممنوع” را حذف نکرده است.

بازتاب-این شامل محتوای به اصطلاح “اخبار جعلی” در مورد جنگ در اوکراین بود که ارتش روسیه را بدنام کرد. یوتیوب همچنین متهم شد که در حذف ویدیوهایی که «افراط گرایی» را ترویج می‌کنند، کوتاهی کرده و از جوانان می‌خواهد در «اقدامات توده ای غیرمجاز» شرکت کنند.

روز دوشنبه، دادگاه منطقه‌ای مسکو گوگل را حدود 21.1 میلیارد روبل (361 میلیون یورو) جریمه کرد. به گفته رسانه‌های دولتی، این بزرگ‌ترین جریمه‌ای است که تاکنون توسط یک مقام روسی به یک شرکت فناوری بزرگ اعمال شده است. این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: “گوگل و منابع اطلاعاتی آن کاملا در قبال نقض قوانین روسیه پیرامون عدم حذف اطلاعات ممنوعه مسئول شناخته می‌شوند.”

جریمه تخلفات مکرر بر اساس “گردش مالی سالانه” گوگل محاسبه شده است. در سال‌های اخیر، مقامات روسیه سرکوب خود را علیه پلتفرم‌های اصلی رسانه‌های اجتماعی غربی تشدید کرده‌اند. مانند سایر شرکت‌های بزرگ فناوری، گوگل پس از حمله مسکو به اوکراین در 24 فوریه فعالیت خود را در روسیه متوقف کرد.

اما برخلاف توییتر، فیس بوک و اینستاگرام، اکثر پلتفرم‌های آن توسط کرملین مسدود نشده است. گوگل هنوز به حکم دادگاه پاسخی نداده و می‌تواند نسبت به جریمه اعتراض کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید