جریمه یک شرکت کشتیرانی به اتهام حمل نفت ایران

    کد خبر :1019976
جریمه شرکت کشتیرانی حمل نفت ایران

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس یک شرکت کشتیرانی یونانی با پذیرش اتهام خود مبنی بر حمل نفت ایران و دور زدن تحریم‌های آمریکا، موافقت کرد جریمه‌ای دو میلیون و ۴۰۰ هزار دلاری پرداخت کند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس دیروز پنج‌شنبه (۱۶ شهریور) با استناد به اسناد یک دادگاه فدرال در آمریکا گزارش داد، شرکت کشتیرانی یونانی “امپایر نویگیشن” (Empire Navigation) در توافقی با دادستانی فدرال، اتهام قاچاق نفت ایران و نقض تحریم‌های آمریکا را پذیرفته و با پرداخت جریمه‌ای بالغ بر دو میلیون و ۴۰۰ هزار دلار موافقت کرده است.

اتهامات وارده به این شرکت در ارتباط با نفتکش توقیف‌شده “سوئز راجان” است. گروه “اتحاد هسته‌ای علیه ایران” فوریه سال گذشته اعلام کرد که این نفتکش مظنون به بارگیری نفت خام از جزیره خارک در جنوب ایران است و در نظر دارد محموله خود را به چین منتقل کند. سوئز راجان پیش‌تر به مدت چندین ماه در دریای چین جنوبی در سواحل شمال شرق سنگاپور به‌سر می‌برد و سپس به طور ناگهانی و بدون توضیح مشخص به سمت خلیج مکزیک به حرکت درآمد. این نفتکش محموله خود را به یک نفتکش دیگر منتقل کرد و این محموله در روزهای اخیر در هیوستون تگزاس تخلیه شده است.

توقیف نفتکش توسط آمریکا

تحلیلگران پس از تغییر مسیر سوئز راجان احتمال داده بودند که این نفتکش توسط آمریکا توقیف شده، اما رسما هیچ سند قضایی در این رابطه وجود نداشت. آسوشیتدپرس در گزارش خود نوشت، اسناد دادگاه که به رؤیت این خبرگزاری رسیده، ضبط این نفتکش توسط ایالات متحده آمریکا را تأیید می‌کنند.

دادگاه فدرال آمریکا همچنین وکیل شرکت امپایر نویگیشن را به دلیل نقض تحریم‌های ایران محکوم کرد. این شرکت که در شهر آتن، پایتخت یونان مستقر است، تا کنون به درخواست‌های آسوشیتدپرس برای اظهارنظر خودداری کرده است.

ایران جیب

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید