جایگزین وزیر صمت چه کسی خواهد بود؟

  • سیاسی
  • دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۹:۵۴
    کد خبر :991456
وزارت صمت

 با برکناری فاطمی‌امین از وزارت صمت، «سیدمهدی نیازی» از سوی رئیس‌جمهور به عنوان سرپرست این وزارتخانه معرفی شد. نیازی پیش از این قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت بود و سابقه معاونت هماهنگی و امور کسب و کار وزارت صمت را نیز در کارنامه کاری خود دارد؛ هرچند برخی از نیازی به عنوان یکی از گزینه‌های وزارت یاد می‌کنند، اما شنیده‌ها حکایت از آن دارد که احتمال رسیدن نیازی به این کرسی بسیار کمرنگ است. به گفته منابع نزدیک به وزارت صمت برخی از معاونین باسابقه این وزارتخانه هم گوشه‌چشمی به کرسی وزارت دارند، اما اینکه در نهایت چه کسی بر این صندلی تکیه می‌زند هنوز مشخص نیست.

در کنار مدیران وزارت صمت، گزینه‌های دیگری نیز برای رسیدن به مقام سکانداری صمت مطرح هستند؛ گزینه‌هایی که برخی از آن‌ها سوابق متعددی را در کارنامه خود دارند و برخی دیگر، نه.

در میان سناریو‌های مطرح‌شده می‌توان به «مهدی غضنفری» – رئیس صندوق توسعه ملی – اشاره کرد. او که سابقه حضور در رأس وزارت صنعت، معدن و تجارت در دوره دولت دوم محمود احمدی‌نژاد را دارد، یکی از گزینه‌های پررنگ برای تصدی پست وزارت صمت است. هرچند غضنفری مخالفت خود را برای تصدی این پست اعلام کرده، با این حال شنیده‌ها حکایت از آن دارد که کمیته‌ای سه نفره برای رایزنی با او تشکیل شده است.

«حسین مدرس خیابانی» – سرپرست اسبق وزارت صمت – یکی دیگر از گزینه‌های مطرح است و شنیده‌ها حکایت از آن دارد که برای کرسی وزارت در نظر گرفته شده است. مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان بوده و سرپرستی وزارت صنعت، معدن و تجارت از جمله دیگر سوابق او محسوب می‌شود. او به مدت 17 سال در وزارت بازرگانی در سمت‌هایی همچون قائم مقام معاونت بازرگانی داخلی، مدیرکل برنامه‌ریزی وزارت بازرگانی، مدیرکل تامین و توزیع کالا، مدیرکل دفتر تنظیم بازار، هیات مدیره شرکت بازرگانی دولتی ایران حضور داشته است.

«رضا رحمانی» وزیر صنعت، معدن و تجارت برکنارشده دولت دوازدهم، دیگر گزینه‌ای است که نام او به عنوان جایگزین فاطمی‌امین به میان آمده است، اما با توجه به برکناری او از رأس وزارت در دولت روحانی، برخی معتقدند نشستن او بر کرسی وزرات کمی دور از ذهن است.

اما سناریوی دیگری هم در این میان مطرح شده است؛ «سید مصطفی سید هاشمی» – قائم مقام ستاد اجرایی فرمان امام (ره) – گزینه‌ای که بیش از اینکه رنگ بوی صنعتی و تجاری داشته باشد، نامش در محافل سیاسی شنیده‌ می‌شود؛ چهره‌ای که از نزدیکان به محمد مخبر است و حالا برخی از او به عنوان گزینه وزارت صمت یاد می‌کنند.

اکوایران/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید