از نمک‌های دریایی گرفته تا جایگزین‌های مبتنی بر پتاسیم، هر گزینه ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را به میان می‌آورد و انتخاب‌هایی برای حمایت از اهداف رژیم غذایی برای افراد فراهم می‌کند. در این مطلب به برخی از جایگزین‌های نمک اشاره شده که مطمئنا در هنگام طبخ و خوردن غذا می‌توانید آن‌ها امتحان کنید.

آب لیمو

آب لیمو به عنوان یک جایگزین عالی برای نمک در دستور العمل‌های مختلف غذایی کاربرد دارد. آب لیمو که به عنوان منبع اسیدی عمل می‌کند، طعم های مشابه نمک را افزایش می دهد. علاوه بر این، پوست لیمو جوهره مرکبات را بیشتر تشدید می کند. می‌توانید با ریختن آن روی سبزیجات پخته شده یا ادغام آن در سس های سالاد و خوراک‌های گوشت و ماهی طعمی لذیذ به غذاهای خود اضافه کنید.

پودر پیاز

پیاز خشک یا پودر پیاز یک جایگزین قوی و خوش طعم برای نمک در غذاهای مختلف مانند سرخ کردنی‌ها، سوپ‌ها، خورش‌ها، و انواع سس‌ها است. پودر پیاز طعم شیرینی همراه با مزه ادویه را به ارمغان می آورد و آن را به یک انتخاب همه کاره برای افزایش طعم و مزه در دستور العمل‌های مورد علاقه شما تبدیل می‌کند.

گوجه فرنگی خشک شده در آفتاب

گوجه فرنگی خشک شده یک جایگزین مناسب برای نمک است، گوچه فرنگی خشک طعم‌دار و غنی از مواد مغذی است و سرشار از فیبر و ویتامین C است.

سرکه

به سرکه سیب، سرکه سفید و سرکه بالزامیک به عنوان جایگزین‌های نمک و طعم دهنده به غذاها در دستور العمل‌ها اشاره شده است. طعم سالاد را با سس‌های مبتنی بر سرکه تقویت کنید، کمی سرکه به سوپ‌ها اضافه کنید، یا کمی سرکه بالزامیک را در انواع پاستا بگنجانید تا اتکا به نمک را کاهش دهید.

آویشن

آویشن، چه تازه و چه خشک، گزینه‌ای خوش طعم برای کاهش اتکا به نمک اضافه شده در دستور العمل‌های مورد علاقه شما است. علاوه بر این، آویشن سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات ضد التهابی است. طعم گرم آن مکمل انواع غذاهاست. قبل از در نظر گرفتن نمک، ترکیب آویشن خشک شده را در سس گوجه فرنگی خانگی آزمایش کنید، یا طعم ماهی یا مرغ را با اضافه کردن کمی آویشن تازه و آب لیمو افزایش دهید.

سیر

سیر که به دلیل خواص آنتی اکسیدانی‌اش شناخته شده است، می‌تواند با کاهش فشار خون و التهاب به سلامت کلی کمک کند. سیر تازه یا خشک شده در دستور العمل‌های غذایی برای کاهش اتکا به نمک اضافه شده است.

رزماری

رزماری، گیاهی پرمصرف که اغلب در غذاهای سرخ شده در روغن یا مرغ‌های بریان یا اغلب دستورالعمل‌های غذایی طبخ مرغ استفاده می‌شود، می تواند افزودنی عالی برای غذاهای مختلف باشد. ترکیب رزماری چه تازه و چه خشک، در سوپ‌ها، خورش‌ها، کباب ‌ها، سبزیجات برشته، انواع سس‌ها و نان‌ها جایگزین خوش طعمی است که می‌تواند به کاهش نیاز به نمک اضافه کمک کند.

دارچین

برای کسانی که از نمک دریایی روی شکلات خود لذت می برند، دارچین خود را به عنوان یک جایگزین قانع کننده بدون نمک معرفی می کند. افزودن دارچین به محصولات پخته شده مانند براونی و سایر خوراکی‌های شیرین که به طور سنتی با نمک درست می‌شوند، می‌تواند به طور موثری نیاز به سدیم اضافی را کاهش دهد.

دارچین علاوه بر نقشی که در کاهش سدیم دارد، فواید سلامتی بالقوه‌ای نیز دارد. مصرف منظم دارچین ممکن است به کاهش سطح قند خون کمک کند.