وزارت کشور به دولت پیشنهاد کرد

جایگزینی «خودروهای کارکرده» با «تاکسی‌های فرسوده»

    کد خبر :552379

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: پیشنهادی از جانب مجموعه وزارت کشور و اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور به دولت داده شده است که خودروهای کارکرده‌ای که کمتر از ۳ سال عمر دارند و مشمول شرایط شورای عالی ترافیک شهرهای کشور هستند در ناوگان تاکسیرانی مورد استفاده قرار گیرند.

مرتضی ضامنی با بیان اینکه در ناوگان تاکسیرانی انباشت فرسودگی بسیاری داریم، گفت: ۱۵۲ هزار دستگاه تاکسی به سن فرسودگی رسیده‌اند که تا پایان سال ۹۸ این تعداد به ۱۹۲ هزار دستگاه خواهد رسید.

وی ادامه داد: در سال جاری با پیگیری‌های بسیار توانستیم ۱۰ هزار سهیمه تاکسی از شرکت خودروساز بگیریم که البته آن هم منوط به ایجاد برخی شرایط است بنابراین لازم است که از ظرفیت‌های دیگر در این حوزه استفاده شود تا از انباشت فرسودگی کاسته شود. یکی از این ظرفیت‌ها استفاده از خودروهای کارکرده موجود است.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور اضافه کرد: پیشنهادی از جانب مجموعه وزارت کشور و اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور به دولت داده شده است که خودروهای کارکرده‌ای که کمتر از ۳ سال عمر دارند و مشمول شرایط شورای عالی ترافیک شهرهای کشور هستند در ناوگان مورد استفاده قرار گیرند؛ به طوری که مالکان تاکسی‌های فرسوده به ازای اسقاط تاکسی فرسوده، می‌توانند خودروی کارکرده‌ای را با آن مشخصات رنگ کنند و پلاک آن را به “ت” تغییر دهند و وارد ناوگان تاکسیرانی کنند.

وی در پایان با بیان اینکه این طرح در دولت در حال بررسی است و امیدواریم با تایید آن پتانسیل خوبی برای کاهش انباشت فرسودگی ایجاد شود، گفت: هر خودرویی امکان این را ندارد که به تاکسی تبدیل شود؛ شورای عالی ترافیک شهرهای کشور نیز شرایط خاصی برای ناوگانی که می‌توانند پلاک تاکسی اخذ کنند، مشخص کرده است مثلاً ابعاد خودرو یکی از آن ویژگی‌ها است که مسافر بتواند راحت در تاکسی بنشیند و به همین جهت خودروی پراید به دلیل نامناسب بودن ابعاد خودرو از ناوگان تاکسیرانی حذف شد؛ همچنین شرایط دیگری نیز از جمله حجم موتور برای این ناوگان در نظر گرفته شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید