جایگاه مستقل مدیر آژانس انرژی اتمی زیر سئوال نرود

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ ۱۸:۲۲
    کد خبر :1036383
ناصر کنعانی

 ناصر کنعانی، سخنگوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران درباره اظهارات اخیر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه با فرانس ۲۴ گفت، از مدیرکل آژانس انتظار می‌رود با رعایت بی‌طرفی و حفظ حرفه‌ای‌گری، در مصاحبه‌های خود به نحوی صحبت کند که بی‌طرفی وی و جایگاه مستقل مدیرکل آژانس زیر سؤال نرود و به کشورهای مغرض برای سوءاستفاده سیاسی از آژانس فرصت داده نشود.

وی همچنین یادآور شد البته در مورد مطالب مرتبط با اظهارات آقای گروسی، پیش‌تر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد آژانس طی یادداشتی که در این سازمان ثبت و توزیع شده، توضیحات لازم را ارائه کرده است.

نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد دفتر سازمان ملل و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین در پاسخ به گزارشات برجامی و پادمانی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای ایرانی یادداشت توضیحی منتشر کرد. به گزارش فارس، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رافائل گروسی چندی پیش در گزارش خود ابراز نگرانی کرده بود مبنی بر اینکه به نظر می‌رسد ایران اجرای بیانیه مشترک ماه مارس در خصوص نصب مجدد تجهیزات نظارتی آژانس را متوقف کرده است.

گروسی در این گزارش فصلی همچنین مدعی شده که اقدام ایران در جلوگیری از فعالیت چند بازرس با تجربه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به گونه‌ای انجام شده که در توانایی آژانس برای انجام فعالیت‌های راستی‌آزمایی اخلال جدی ایجاد می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید